L’Oficina d’Habitatge d’Olot tanca el 2017 amb un augment d’un 4% d’atencions

Creixen més d’un 4% les atencions a l’Oficina Local d’Habitatge d’Olot, que aquest 2017 han assessorat gairebé 19 mil persones en gestions i consultes sobre l’habitatge a la ciutat.  D’aquestes, més de vuit mil tenen a veure amb la tramitació d’ajuts al lloguer.

Aquest 2017 ha fet dotze anys que l’Oficina d’Habitatge, situada al primer pis de l’Ajuntament d’Olot, va posar-se en funcionament. El servei ha tancat l’any augmentant el nombre d’atencions un 4,26%. N’ha fet 18.994. La gran majoria de les gestions, un 43%, estan relacionades amb la tramitació d’ajuts de lloguer. Gairebé 3 mil atencions, un 17% del total, han estat consultes diverses sobre habitatge o en relació al servei, mentre que la Borsa d’Habitatge i les sol·licituds de lloguer i pisos de protecció oficial estan a l’entorn del 9%.

El regidor d’habitatge de l’Ajuntament d’Olot, Jordi Alcalde, fa una bona valoració del funcionament del servei, que també perceben positivament els usuaris atesos.

Un altre augment significatiu en l’activitat diària de l’Oficina Local d’Habitatge és l’assessorament jurídic en temes d’habitatge, amb més de 600 atencions. Representen un petit percentatge del total, un 3%, però que creix gairebé un 25% respecte l’any anterior.

D’altra banda, la darrera junta de govern local ha aprovat les subvencions als propietaris que posin a lloguer els seus pisos a través de la Borsa d’Habitatge de la ciutat. El termini per acollir-s’hi està obert fins el 28 de setembre d’aquest any. Els propietaris de pisos buits que hagin portat a terme obres de rehabilitació durant l’últim any poden rebre fins a 6000 euros per pis.