Noel Alimentaria tanca el 2017 amb una facturació de 256 milions d’euros, una xifra rècord

Tot i l’increment, fins a rècords històrics, de la matèria primera, l’empresa càrnica Noel Alimentaria, de Sant Joan les Fonts, ha tancat el 2017 amb una facturació rècord de 257 milions d’euros, el que representa un increment de gairebé el 14% respecte a l’any anterior. La companyia garrotxina ha fet importants inversions i té una perspectiva de creixement molt ambiciosa. La setmana vinent desembarcaran a Barcelona per ser presents a la Fira Alimentària, que comença dilluns.


Aquesta simulació en tres dimensions de la consolidació i ampliació de la nova planta d’embotits picats curats de 20.000 metres quadrats és la millor manera de representar el creixement de Noel Alimentaria durant l’any passat. La companyia va invertir en aquesta planta 42 milions d’euros, més els 12 milions amb la reforma i ampliació de la secció de cuits i la sala d’especejament. Tot plegat per fer front a les demandes d’un mercat cada cop més exigent. Pel director general de la companyia, Joan Boix, hi ha dos fets diferencials importants que expliquen el rècord en facturació: “Un és la innovació, que és el motor que ens ha fet créixer, i hem apostat per la salut, creant productes que ens aportin valor, i en el tema vegetals, que serà una línia de futur perquè cada cop més en la carn els consum no creixeran i busquem aquestes alternatives”.

En el capítol d’innovació en producte Noel Alimentaria fa una aposta per adaptar-se a les demandes dels consumidors, per aquest motiu han posat en marxa una planta de sushi. Les línies de ‘Grand Bouquet’ i ‘Delizias’ han estat els productes que han registrat un major increment comercial, amb creixements que del 55% i 60% respectivament en comparació al 2016. La companyia ha fet també una forta aposta per la contractació de personal, passant de 1.035 a 1.160 treballadors el 2017. De cara a l’any vinent s’espera ampliar la plantilla en 140 persones més. Una perspectiva que s’emmarca en el compromís cap a la Garrotxa. Per Boix “Som conscients de la importància que té el grup Noel. No és una importància només econòmica sinó social, també amb filosofia que tenim d’estar molt arrelat al territori. En som molt conscients de la responsabilitat que tenim i la relació amb la comarca. Sabem que moltes famílies depenen de nosaltres”

En el marc de la responsabilitat social corporativa Noel Alimentaria ha creat una nova fundació amb l’objectiu d’oferir oportunitats professionals. El director general ha concretat que la nova fundació es diu “Maria Rosa Sans, que és el nom de la meva mare que era mestra, i hem creat unes beques per finançar joves que tenen talent però que per circumstàncies econòmiques o socials no poden desenvolupar aquest talent a nivell universitari o de màster, els hi proposem que s’hi puguin acollir”. Properament es farà la selecció dels primeres candidats i es destinaran inicialment 30.000 euros.