Els alumnes de 5è de primària de l’Escola Pia d’Olot participen en un taller pioner a Europa sobre paisatgisme i educació

La residència Faber d’Olot segueix incidint en el desenvolupament del seu entorn: un exemple és el taller que ha tingut lloc aquest any a l’Escola Pia sobre urbanisme i paisatge, en col·laboració amb l’Observatori del Paisatge de Catalunya. La intenció del taller, impartit per l’arquitecte Alessandra Romeo, era experimentar amb la percepció paisatgista dels més joves.

Són una seixantena d’alumnes de cinquè de primària, i estan fent una classe diferent a la que estan habituats: la professora els parla d’arquitectura i paisatge, i convida als nens i nenes a reflexionar sobre la disposició dels elements urbans i naturals del seu entorn habitual. Es tracta d’un taller impartit per l’arquitecte i paisatgista italiana Alessandra Romeo, que duu a terme un projecte pilot a Europa per ensenyar la cultura de repensar l’entorn a les escoles de primària.

La recerca es centra en la percepció del paisatge urbà i natural que tenen els nens, intentant experimentar una àrea educativa per a la cultura infantil del paisatge: així, durant aquest any els alumnes han pogut voltar per la ciutat, i han arribat a dibuixar un parc dins un espai buit situat en un mapa hipotètic. La intenció de l’última sessió, que va tenir lloc dos mesos després del taller, era comprovar si havien quedat integrats conceptes urbanístics en el pensament de l’alumne.

Alessandra Romeo treballa habitualment en col·laboració amb l’Observatori del Paisatge de Catalunya, i va aprofitar l’estada sobre urbanisme a la residència Faber del passat mes de gener per dur a terme aquest taller.

x