Acorden les bases de l’estudi informatiu de la variant d’Olot, les Preses i la Vall d’en Bas

Es confirmen les grans línies i el calendari de la variant. La Generalitat ha emès un comunicat on explica que s’han acordat amb els ajuntaments d’Olot, les Preses i la Vall d’en Bas les bases-alternatives per a l’estudi informatiu de la nova carretera, que estarà enllestit a l’octubre. També s’ha pactat que el document inclogui altres altres alternatives de traçat.

Segons el document fet públic avui per la Generalitat, les bases acordades entre els consistoris implicats i el Departament de Territori sorgeixen del pacte a què van arribar amb els ajuntaments de Les Preses, Olot, la Vall d’en Bas.

Al comunicat, el govern català referma el compromís que la nova variant sigui el màxim de respectuosa amb el territori. Tal com va explicar el Conseller de Territori Damià Clavet en la seva visita a la Garrotxa aquest dimecres, la nova carretera serà d’un carril per sentit a la Vall i les Preses i discorrerà pel marge dret del riu Fluvià, tal com es va pactar fa un any.

Amb aquestes grans línies sobre la taula, ara s’iniciaran els treballs de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental de la infraestructura. També s’ha acordat que l’estudi informatiu inclogui anàlisis d’altres amb els estudis per a les diferents alternatives de traçat.

Una de les novetats que destaca el comunicat és la incorporació de l’Observatori del Paisatge de Catalunya en el procés, que hi aportarà referències de traçats ben valorats en espais sensibles com és el cas de la plana de la Vall d’en Bas.

La Generalitat confirma també la previsió que els estudis estiguin acabats a l’octubre i que es puguin aprovar amb el consens dels tres ajuntaments. De ser així el mateix mes es començaria el procés d’informació pública i la tramitació ambiental.

Pel que fa al calendari global, el Departament avança que un cop definit el traçat entre el final de la variant d’Olot i l’inici de la de les Preses-Vall d’en Bas, el proper pas serà la licitació de l’execució del tram de la capital garrotxina.

Al mateix temps es començaria a redactar el projecte constructiu de la variant de les Preses-Vall d’en Bas per començar-la a construir el 2020. D’aquesta manera les obres de les dues variants es completarien simultàniament.