L’Ajuntament d’Olot i l’ACO estudiaran els hàbits de consum als comerços de la ciutat

Durant aquest mes de febrer es durà a terme una diagnosi sobre els hàbits de consum i compra a la ciutat d’Olot. L’estudi, que promou l’ajuntament d’Olot i l’associació de Comerciants pretén saber com és el consumidor que compra a Olot per tal de trobar les possibles mancances que té el comerç de la ciutat i així oferir en un futur una millor oferta.


L’Ajuntament d’Olot i l’ACO duran a terme durant aquest mes de febrer un estudi per tal d’analitzar quines són les característiques del comerç olotí i les seves mancances. En total es duran a terme 600 consultes via telefònica o presencial als diferents compradors, ja siguin de la mateixa ciutat i de fora, amb l’objectiu d’esbrinar on compren, què compren, quan compren i què troben a faltar. Aquesta és una mesura que succeeix a una primer fase realitzada fa un temps.

Estanis Vayreda, regidor de promoció econòmica Aj. Olot:”Vam estudiar fa un any, un any i mig el comerç; vam fer enquestes a tots els comerços de la ciutat, per conèixer quin tipus de comerç teníem, quin tipus de proposta comercial feien… I ara ens falta fer l’altra banda de la relació entre el comprador i el venedor, i ens faltava ara fer l’anàlisi concreta dels compradors.”

Amb l’estudi es pretén conèixer de primera mà el comprador per tal d’oferir una millor oferta.

Estanis Vayreda, regidor de promoció econòmica Aj. Olot:”Hi ha coses que podem intuir o podem imaginar. Parlarem també, per exemple, de les compres per Internet, que també intuïm que és un fenomen que va a l’alça, segurament també hi ha algun tipus de producte o oferta que la ciutat no té, i se’n van a fora a comprar-lo. També és veritat que cada vegada tenim més visitant de fora que també ve aquí a comprar, un 30% dels compradors són d’altres comarques.”

Els resultats d’aquest estudi es presentaran a finals del mes de març coincidint amb la setmana del Comerç de Catalunya.

Deixa un comentari