La Generalitat encarrega l’estudi informatiu del tram estatal de la variant d’Olot

La Generalitat ja ha encarregat l’estudi informatius del tram estatal de la variant d’Olot, el que quedava per definir a la banda nord. Aquest era l’anunci que el conseller Calvet volia fer a mitjans de gener a la capital de la Garrotxa en una visita que finalment no es va produir per qüestions com la crisi del taxi. La Generalitat tira així endavant amb el seu compromís tot i que encara no ha concretat específicament amb el govern de l’Estat els cobraments de les diferents partides.


La Generalitat ja ha publicat la convocatòria per contractar la redacció l’estudi informatiu del tram nord de la variant d’Olot, de l’A-26 fins a la carretera de Riudaura, per 225.000 euros. El Govern català compleix així la seva part de l’acord arribat a Madrid amb l’executiu espanyol, titular d’aquest traçat, consistent a dibuixar el traçat d’aquest tram de la variant. La Generalitat ho tira endavant abans inclús que es concretin les partides que haurà d’assumir el govern espanyol.

Josep Maria Corominas, alcalde d’Olot: “Després de tant picar pedra i tant demanar, per a mi és un pas molt important per a la ciutat, veure que la Generalitat té la sensibilitat de començar a tirar endavant”.

L’estudi informatiu d’una infraestructura viària defineix els possibles traçats amb els corresponents costos. Segons ha informat l’Ajuntament d’Olot, s’estudiaran com a mínim dues possibilitats, i una serà la proposada per l’equip de govern, consistent, segons ha explicat, a fer desaparèixer el viaducte de davant de l’Hostal del Sol i fer passar la variant de manera soterrada.

Josep Maria Corominas, alcalde d’Olot: “No es tracta dels 225.000 euros, es tracta ademés de posar els diners per construir-ho en el moment que sigui. […] Agraeixo al conseller Calvet que hagi fet el pas endavant i que pensi que els 200.000 euros ja els trauran de la seva tresoreria, tiraran endavant i ja discutiran, perquè hi ha tantes coses per parlar amb Madrid…”

La licitació fixa un termini de 8 mesos perquè l’enginyeria contractada enllesteixi l’estudi i pugui ser aprovat de manera definitiva. Això deixaria definida en uns mesos la pràctica totalitat del traçat de la variant d’Olot i possibilitaria l’inici de les obres del túnel que ha de connectar la carretera de Riudaura amb la plana de la Vall d’en Bas, una infraestructura que ja té el projecte constructiu redactat. A l’alcalde d’Olot, però, no li agradaria que comencessin les obres sense veure completament definit el traçat de la variant de la Vall d’en Bas i les Preses.

Josep Maria Corominas, alcalde d’Olot: “I si a l’enginyeria se li acut una altra, almenys des del nostre punt de vista no hi ha cap inconvenient que ens proposin la manera més eficient i millor de mantenir el barri de l’Hostal del Sol dintre la ciutat i de fer-ho de la manera més eficient possible”.

En l’acord amb l’Ajuntament d’Olot i la Generalitat, l’Estat es va comprometre a assumir els costos de la part de projecte sobre el tram de la seva titularitat, a través d’una propera comissió bilateral amb l’executiu català. Els diners haurien de ser els que l’Estat deu a la Generalitat de la disposició addicional tercera. Encara no està clar, però, quants milions tornarà el Govern espanyol a la Generalitat, ni si partides com la de l’estudi informatiu, el d’impacte ambiental, el projecte constructiu o la construcció del tram sortiran d’aquest deute.

Deixa un comentari