Enguany els municipis han recaptat 62.000 euros de la taxa turística que invertiran en manteniment, senyalització i promoció

El Consell Comarcal de la Garrotxa ja compta amb el fons comú del recaptat pels municipis a través de la Taxa Turística, 62.000 euros, el doble del recaptat a la primera campanya del 2012. Turisme Garrotxa ja sap on els destinarà: a renovació de cartelleria, manteniment i, aquest any també, a campanyes de difusió de la Garrotxa com a destinació turística.

Aquest any la part de la taxa turística que es queda directament la Garrotxa ha ascendit fins a 62.000 euros, el doble del que es va recaptar durant la primera edició de la campanya. Cada any, la recaptació que es queda directament els municipis puja de l’ordre d’un 10%. La raó es troba en què ha pujat el percentatge del que es retorna als municipis, del 30 al 50%. Anualment també augmenten els establiments turístics que liquiden la taxa a cada terme municipal. Enguany, als municipis que solen recaptar més de 3.000 euros – Olot, Montagut i Oix, Santa Pau, la Vall de Bianya o Sant Joan les Fonts – se li sumen aquest any tres nous pobles: Les Planes d’Hostoles, Besalú i Sant Feliu de Pallerols. La Garrotxa és l’única comarca catalana on els municipis s’han posat d’acord fins ara per destinar el recaptat a un fons comú. Des de Turisme Garrotxa es creu que és bo que continuï així.

Eduard Llorà, president Turisme Garrotxa: “Estem parlant de quantitats amb les quals costa molt fer projectes rellevants per a una població amb 2.000 i 3.000 euros. Em sembla que la decisió que vam prendre a l’inici de fer un pot comú, de fer projectes comuns que tinguin una certa rellevància i que paguem estructures que són comunes, és la millor decisió que podíem prendre”.

Enguany, els 62.000 euros recaptats es destinaran a la renovació de la cartelleria del programa Garrotxa Cultour de propostes temàtiques per descobrir el patrimoni de la comarca, i de la xarxa de senders Itinerànnia, per a qui també es preveu una partida de manteniment. Enguany també s’invertirà en campanyes de difusió en setmanaris catalans que promocionaran la Garrotxa com a destinació turística.

Deixa un comentari