Representants polítics i socials reflexionen sobre com ha de completar-se l’eix Vic-Olot

El debat “L’eix de les oportunitats, deu anys després”, al programa Pros i contres d’Olot Televisió va reunir representants polítics, del sector empresarial i de la societat que han viscut l’evolució de la comarca en l’última dècada amb l’obertura dels túnels de Bracons.


L’actual alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas, l’exalcalde socialista Lluís Sacrest,  l’empresari del cercle empresarial EURAM Josep Maria Ginabreda, l’impulsor de Salvem les Valls Raül Valls i Duaita Prats, membre de la plataforma ‘No és un vial, és un carrer’, coincideixen en que cal completar l’eix Vic-Olot amb les variants d’Olot, les Preses i la Vall d’en Bas.

Sobre el com, les opinions són més dispars. Tots consideren que ha de ser una infraestructura segura i respectuosa amb el medi ambient, però no coincideixen en el nombre de carrils que hauria de tenir en els diferents trams.

Josep Maria Corominas, Alcalde d’Olot: No ha de ser un eix internacional, ha de ser una carretera de serveis amb la màxima seguretat. Quan es defineixi exactament com ha de ser, la seguretat ha de tenir molta importància.

Josep Maria Ginabreda, Cercle EURAM Garrotxa: Ha de ser una infraestructura segura, ha de fer-se de manera respectuosa i hi ha d’haver compensacions pels terrenys que es puguin perdre, per exemple, al Vallès van reclamar que féssin regadiu.

Duaita Prats, membre ‘No és un vial, és un carrer’: Bracons, ja que està fet ha de ser un reflex de la ciutat que volem, la comarca que volem i el país que volem, una Catalunya al servei de les persones i respectuosa amb la salut.

Raül Valls, impulsor Salvem les Valls: Jo crec que les variants s’han de fer amb cura i aprofitant les infraestructures que ja tenim. Ha de ser un 1+1 per solucionar el trànsit d’Olot, no el de llarg recorregut.

Josep Maria Corominas, Alcalde d’Olot: El tema de 2+2 és un tema de seguretat, que hi ha un túnel que està exigit que sigui desdoblat. Jo crec que hauríem de fugir del debat 1+1, perquè totes les  variants que s’han fet així s’han acabat desdoblant després que es morís molta gent jove.

Lluís Sacrest, exalcalde d’Olot: Compartiria 1+1 el tram de travessar la vall, però el tros del túnel, crec que ja està previst en 2+2, passa per dins la muntanya, ni ens n’enterarem, crec que seria un disbarat molt gros no fer-ho.

Al març, en la seva última visita a la Garrotxa, el Conseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet va anunciar que l’estudi informatiu de la variant de les Preses i la Vall d’en Bas es faria públic abans de l’estiu. Pel que fa al tram d’Olot va afirmar que el departament està en disposició de licitar i executar l’obra, que depèn de l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat. Segons l’acord entre els alcaldes de les Preses, la Vall d’en Bas i Olot, la infraestructura tindrà dos carrils per banda tret del tram que passa per la Vall, que seria 1+1.

Deixa un comentari