L’Hospital d’Olot registra un 30% menys d’absentisme un any després de la implantació dels avisos per SMS

L’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa ha registrat un 30% menys d’absentisme a consultes externes en un any, des que va posar en marxa el servei d’avisos per SMS. El nou sistema també ha permès agilitzar les tasques administratives, estalviar el paper que s’utilitzava per les cartes, i poder reprogramar més visites.


El servei recordatori de visites via SMS ha permès reduir un 30% l’absentisme a les a Consultes Externes de l’Hospital d’Olot. Des de la seva implantació el març del 2017, s’ha passat de les 8.238 visites no presentades a 6.133 en només un any. El sistema també ha afavorit l’organització interna del centre i les tasques administratives: S’han reduït les trucades i l’enviament de cartes en paper, amb l’estalvi que això suposa.

Assumpció Pelegrí, Responsable Administrativa Consultes Externes Hospital Olot: Ha representat un 30% més de gent que ve a la consulta, a més a nivell administratiu ha representat no haver d’enviar cartes o sigui que reduïm paper, una major fluïdesa amb els pacients, una millor gestió interna nostra i de les agendes.

 

Els avisos s’envien al pacient cinc dies abans de la seva visita, recordant-li la data, l’hora i l’especialitat de la consulta o prova programada. L’usuari pot respondre’l en cas d’haver d’anul·lar la citació, un factor clau perquè l’hospital pugui reordenar de l’agenda.

Assumpció Pelegrí, Responsable Administrativa Consultes Externes Hospital Olot: D’aquesta manera podem fer una reprogramació de les visites i donar una hora de visita en un pacient que potser era urgent en el forat del que ens diu que no ve.

En el primer any d’ús d’aquest sistema, l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa ha enviat més de 116 mil missatges de text referents a visites i més de 32 mil sobre proves diagnòstiques, un canvi que ha permès millorar la comunicació entre usuaris i pacients. Perquè això sigui possible, és important que el centre disposi de dades actualitzades, que es poden modificar en qualsevol de les recepcions de l’hospital.

x