La Generalitat adjudica el segon estudi previ sobre la variant d’Olot

Després que el passat 8 de maig s’adjudiqués l’estudi d’impacte ambiental de la variant d’Olot, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha anunciat aquest dilluns migdia l’adjudicació de la redacció de l’estudi informatiu de la via.


Juntament amb el d’impacte ambiental, l’estudi servirà per analitzar les diferents alternatives de traçat del tram que va del futur túnel de la Pinya fins a l’actual enllaç entre l’A-26 i la C-153, al seu pas per la capital garrotxina. Abans de l’estiu s’espera que es facin públics també els estudis del tram de la Vall d’en Bas i les Preses.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu de la variant nord de la C-37 al seu pas per Olot, en concret en el tram entre el futur enllaç oest i la connexió amb l’A-26. Aquesta infraestructura té com a objectiu millorar la mobilitat a l’entorn del municipi i, juntament amb la variant de les Preses i un altre tram de la variant d’Olot, completar el corredor Vic – Olot per Bracons.
L’estudi analitzarà les alternatives de traçat del tram, d’uns quatre quilòmetres de longitud, des del futur enllaç Olot oest, la boca nord del futur túnel de la Pinya, fins a l’actual enllaç entre les carreteres A-26 i C-153, al final de l’autovia Besalú-Olot.
La nova carretera disposarà de tres connexions amb la xarxa local: dos als extrems de l’actuació (enllaç Olot oest i enllaç amb l’A-26/C-153), i un enllaç central a l’alçada del polígon industrial Pla de Baix.