La plataforma ‘No és un vial, és un carrer’ recull 5.000 signatures de suport a les seves reclamacions

L’entitat ‘No és un vial, és un carrer’ ha presentat 5.000 signatures que dónen suport a les seves reclamacions a l’Ajuntament d’Olot. L’associació que busca reduir el trànsit de vehicles per l’Avinguda Sant Jordi s’ha reunit amb el consistori per tal que s’emprin els suports per a fer pressió a la Generalitat perquè acceleri els tràmits per a construir la Variant d’Olot.

5.000 persones ja han signat el seu suport a les reclamacions de la Plataforma ‘No és un vial, és un carrer’. Es tracta d’una de les recollides de firmes més nombroses que s’han registrat mai a la ciutat d’Olot, amb les quals l’entitat vol fer pressió a la Generalitat perquè es decideixi a solucionar la problemàtica amb l’acceleració dels tràmits de la variant, que permetrien reduir el volum de trànsit que actualment passa per l’Avinguda Sant Jordi.

Duaita Prats, plataforma ‘No és un vial, és un carrer’: “Li hem ofert de fer força junts, fent front comú, que sàpiguen que no estan sols per a fer pressió: volem anar junts a la Generalitat a explicar el nostre problema i solucionar el greuge que ens van provocar ara fa deu anys.”

Aquest dimecres la plataforma s’ha reunit amb l’Ajuntament, per mostrar el suport que té l’entitat entre els veïns, i per impulsar les mesures de pacificació de trànsit a l’Avinguda. Per una banda, a l’agost es posarà l’asfalt sonorreductor per mitigar els sorolls del trànsit, i segons l’entitat s’espera que a mitjans de tardor s’implementin els radars de velocitat i es canviïn els senyals semafòrics per a reduir la velocitat dels vehicles.

Ton Torné, plataforma ‘No és un vial, és un carrer’: “Els altres temes com el radar, a partir d’octubre s’han d’aprovar pressupostos, i al novembre podrien aprovar-se les partides per aconseguir les mesures que afavoreixin la reducció de la velocitat del trànsit.”

De totes maneres, la plataforma considera que a l’Ajuntament li falta fer un pas més per solucionar la problemàtica de l’Avinguda Sant Jordi. Per a ells, cal afrontar les noves mesures sense embuts, apel•lant a la consciència de tots els ciutadans d’Olot i la Garrotxa.

Duaita Prats, plataforma ‘No és un vial, és un carrer’: “Hi ha hagut altres coses de les quals no n’hem sortit tant contents. Potser falta valentia per aconseguir que l’Avinguda Sant Jordi encapçali el canvi cap a la ciutat verda que nosaltres volem. Això probablement costarà més de complir.”

Amb les signatures, la Plataforma espera que tots els grups polítics de la ciutat s’impliquin en la pressió a les administracions superiors, per tal d’aconseguir els seus objectius amb celeritat.