Els productors del Parc Natural de la Garrotxa s’uneixen per posar en valor els seus productes

Sota la campanya ‘Fet al parc’ els productors garrotxins han començat a treballar conjuntament per tal que els consumidors entenguin el valor dels productes elaborats a les explotacions de dins el Parc Natural. L’objectiu de la iniciativa també passa per tenir cura del territori i la conservació de la zona amb unes bones pràctiques ramaderes i una activitat respectuosa.

Xevi Puig, director del Parc Natural: És un marc de compromisos mutus entre les explotacions agropecuàries del parc, un grup d’explotacions perquè és un projecte obert i compromisos del parc. Les explotacions adherides al ‘Fet al parc’ comparteixen una manera de fer i estan compromeses amb la conservació d’aquest entorn.

El projecte va sorgir de les inquietuds dels productors perquè els seus productes siguin reconeguts i valorats, adquirir un producte fet al parc és un valor afegit a mantenir-lo i conservar-lo.

Jaume Rius, ramader: Això és un cercle tancat i jo aquí hi tinc unes 150 vaques que pasturen en 150 hectàrees de dins el Parc Natural que bàsicament és tot prat. Aquí crien els seus vedells fins als 7 o 8 mesos i després els acabo d’engreixar amb cereals normalment collits aquí al parc també i després arriben a la carnisseria.

A banda de productes carnis també s’hi poden trobar ous, mel, horta, fesols i embotits de productors que volen transmetre un missatge de la importància de l’activitat agrària del parc. Per aconseguir-ho s’està treballant en una possible acreditació gràfica per tal de reconèixer els productes que han estat elaborats sota unes bones pràctiques que promouen la conservació del Parc Natural.

Deixa un comentari