La XXIV Escola d’Estiu de la Garrotxa comença amb una conferència del periodista Salvador Alsius sobre les ‘fake news’

Les fake news i altres fenòmens de la sobreinformació en l’era digital, com saber-les identificar i educar per trobar les eines perquè no ens perjudiquin. Aquest ha estat el compendi de temes amb què ha començat la 24ena edició de l’Escola d’Estiu de la Garrotxa, tres jornades que tenen com a objectiu compartir experiències i promoure projectes conjunts entre docents d’educació infantil, primària i secundària. Més de 160 professors s’havien inscrit fina a aquest matí, però, de fet, la inscripció continua oberta.


El vicepresident del Consell Audiovisual de Catalunya i impulsor del programa eduCAC, Salvador Alsius, ha estat l’encarregat de pronunciar la conferència inaugural de la XXIV Escola d’Estiu de la Garrotxa, organitzada pel Col·lectiu d’Ensenyants amb el suport de les administracions. Alsius ha parlat als professors participants de la importància de ser conscients de l’existència de ‘fake news’ i altres fenòmens que poden ser perjudicials per a la societat en l’era digital, i com aportar les eines per identificar-los i llegir-los amb una consciència crítica.

Salvador Alsius, vicepresident del Consell Audiovisual de Catalunya: A l’educació com a solució perquè les ‘fake news’ no siguin un perjudicials per a ningú tothom s’hi suma. Esperem que els docents també ho facin. Per això estem aquí.

Avui, l’Escola d’Estiu ha començat amb la realització d’una sèrie de tallers. Demà continuarà amb l’intercanvi d’experiències pedagògiques i acabarà dimecres amb un “mini-hackató”, un esdeveniment estimulant i creatiu destinat a conèixer com despertar el pensament crític entre els infants i els joves. L’objectiu de l’Escola d’Estiu és el de promoure la interrelació entre docents de diferents centres educatius i que en sorgeixin projectes interessants.

Marta Guitart, membre del Col·lectiu d’Ensenyants de la Garrotxa: Posem en funcionament metodologies de treball en quip, de discussió i de maneres se consensuar problemàtiques i passar a l’acció per trobar-hi solucions.

Més de 160 professors i professores d’educació infantil, primària i secundària s’havien inscrit aquest matí per participar a les tres jornades de l’edició, que continuaran amb inscripció oberta.

Deixa un comentari