Olot vol adaptar el seu comerç als nous hàbits de consum dels ciutadans

7,3 sobre 10 és la nota que els olotins posen a l’oferta comercial d’Olot. És la dada més significativa de l’estudi que l’Ajuntament i l’Associació de comerciants han encarregat a l’empresa Psyma per identificar les debilitats i fortaleses del comerç de la capital garrotxina. L’anàlisi s’ha fet a partir de 700 enquestes: La meitat dels participants consideren que el teixit comercial d’Olot ha millorat en els últims anys, i més d’un 70% el valora positivament, sobretot pel bon tracte i la varietat. El percentatge d’enquestats que troba insuficient el comerç existent a la ciutat és petit, d’un 8,7%.

Estanis Vayreda: Regidor Progrés Econòmic Aj. Olot: El que plantegen com a manca del comerç és que s’hauria de millorar l’oferta, el preu dels productes, i ens demanen determinats comerços de roba, roba esportiva i franquícies.

 

Gemma Canalias, Regidora Comerç: Hem d’aconseguir que Olot sigui una ciutat atraient i hem de fer els possibles per obtenir aquesta varietat de comerços amb l’obertura de nous establiments.

L’estudi també analitza diferents aspectes dels hàbits de compra dels olotins, com ara en quins establiments adquireixen cada tipologia de producte. En aquest sentit destaca el fet que pràcticament tots els enquestats troba a la ciutat els productes alimentaris, els quotidians no alimentaris i serveis. Un 45% d’aquestes compres es fan en botigues de barri, que també tenen un pes important. El resultat de les enquestes també evidencia el moment de canvi que viu el comerç actual, analitzant les preferències dels joves i la gent gran.

Estanis Vayreda: Regidor Progrés Econòmic Aj. Olot: Queda clar que els joves tenen uns hàbits de compra diferents. En equipament personal, els joves de 18 a 29 anys, un 78% compren en franquícies, centres comercials o Internet i un 18% en centres comercials.

 

Gemma Canalias, Regidora Comerç: Probablement hem de ser molt competitius a nivell d’Internet. Hem de fer una aposta molt clara per la digitalització i és un dels reptes que tenim com a ciutat.

El consistori olotí també veu com una bona oportunitat el fet que un 45% dels garrotxins facin la majoria de les seves compres a Olot, segons l’estudi. En aquest sentit, es plantegen impulsar campanyes per atraure més gent de la Garrotxa a les botigues de la capital i posar en valor el comerç de proximitat.

Deixa un comentari