Sigurd Lewerentz: l’arquitecte suec al claustre de l’Escola d’Art i Disseny d’Olot

Fins al 17 de novembre, al claustre de l’Escola d’Art d’Olot, es podrà visitar l’exposició ‘Sigurd Lewerentz. 44 fotografies del viatge a Itàlia’. La mostra forma part del cicle ‘L’Àlbum de l’arquitecte’, recull una selecció de 44 fotografies de l’arxiu personal de l’arquitecte suec procedents del DM DigitaltMuseum, fetes durant el viatge que va fer a Itàlia l’any 1909.

Les fotografies no deixen de ser les mirades més intimes i personals d’un arquitecte que aleshores tenia poc més de 20 anys. Una mostra del que veia o fins i tot del que volia ser.

Sigurd Lewerentz forma part de la primera generació d’arquitectes moderns, poc conegut fins fa relativament poc i considerat avui dia un mestre. La crítica però l’ha anomenat nòrdic solitari, arquitecte silenciós, subterrani, aïllat… una persona de tracte difícil, sovint tancat en ell mateix, obstinat i obsessiu.

Però, tenint en compte que Lewerentz era arquitecte, quina relació tenen aquestes fotografies amb l’arquitectura? Josep Maria Torra, arquitecte, va explicar-ho en una conferència que es va realitzar a l’Escola d’Art d’Olot en motiu de l’exposició.

Josep Maria Torra, arquitecte: Arquitectura moderna és aquella que paral·lelament a la construcció de l’edifici, construeix una imatge de l’edifici. Això ja és molt transcendent perquè la construcció d’una imatge poc te a veure amb la construcció física d’un edifici i en canvi és el que es difon i el que es dóna com a bo quan es tracta d’aprendre arquitectura, i és el que ha fet que l’arquitectura es transformi d’ençà l’aparició de la fotografia.

Deixa un comentari