L’Associació d’Hostalatge defensa en un comunicat l’aportació del turisme a la Garrotxa

El turisme aporta a la Garrotxa aproximadament el 9% del seu Producte Interior Brut, però darrerament l’impuls a projectes com l’Espai Cràter d’Olot o l’augment de visitants a la Fageda d’en Jordà crea una percepció negativa dels turisme, segons el sector. Per aquest motiu, l’Associació d’Hostalatge ha emès un comunicat en la seva defensa, per la forma com es treballen els projectes a la comarca. Segons l’entitat, formada per 130 associats, s’està banalitzant la seva feina i el concepte turístic.

Gerard Xifra, president Associació d’Hostalatge: “Es copsa amb missatges molt concrets, des que es mira més per la gent de fora que pels de casa, o amb temes com l’Espai Cràter, on costa dir que el turisme és una part important de la concepció d’aquest espai. Des de partits, a entitats, inclús comentaris de la gent local banalitzen el concepte de ‘turisme’.”

Segons l’Associació d’Hostalatge, la Garrotxa no té un turisme de masses ni tampoc el busca, i que el problema bàsicament rau en la gestió. En aquest sentit, defensa el treball unitari de les administracions amb els agents privats, recordant la vinculació del sector amb el desenvolupament sostenible.

Gerard Xifra, president Associació d’Hostalatge: “Som l’únic territori acreditat amb la CETS, i per tant hem de respectar els valors de feines dignes, sous dignes, gestió territorial correcta, i cada any tenim una auditoria que ho repassa. A nosaltres això també ens comporta una inversió cap al territori.”

L’Associació d’Hostalatge demana que es prengui consciència a l’hora de valorar el turisme; respecte l’Espai Cràter, consideren que el projecte pot aixecar dubtes a molts, inclús dins l’entitat, però que la deficiència que té la Garrotxa en la divulgació volcànica s’ha de solucionar d’alguna manera.