L’Associació de Comerciants d’Olot creu que el ‘Black Friday’ pot suposar una greu amenaça pel petit comerç

Descomptes i compres desenfrenades al comerç físic i online, torna el ‘Black Friday’ un any més, una estratègia de màrqueting prèvia al Nadal que ha arribat dels Estats Units per quedar-se al territori. El que sembla una iniciativa positiva per a tots els sectors, suposa un gran desavantatge per al petit comerç, que es veu afectat per una onada de rebaixes amb campanyes que lluiten fort per fer-se un lloc en l’àmbit comercial.

Núria Verdaguer, membre de la Junta de l’ACO: S’estan començant a promoure campanyes i descomptes fora de les rebaixes habituals, que tampoc saps ben bé com funciona, ni quan passarà, ni els projectes que té cada comerç o botiga per fer descomptes o promocions, és molt lliure ara i la gent està una mica com desconcertada.

Tot i que cada vegada són més els comerços d’Olot que s’adhereixen a aquesta iniciativa, alguns encara es resisteixen a sucumbir a les pressions de campanyes com el ‘Black Friday’. Els comerciants de la capital garrotxina afirmen que novembre és un mes dolent per a les ventes,  ja que s’acosta el Nadal i els compradors esperen entrat desembre per adquirir els regals. Aquesta campanya pretén fomentar les compres, però el petit comerç ho sent com una amenaça a la pressió per rebaixar el preu dels productes.

Jordi Rovira, president de l’ACO: Nosaltres lògicament hem de procurar i és una de les missions de l’Associació de Comerciants d’Olot és preservar el comerç de proximitat, això és la base de totes les associacions i de tot el comerç, perquè sinó les ciutats serien clòniques comercialment parlant.

El ‘Black Friday’ se suma a altres campanyes que es promocionen a la ciutat com l’Olotx2, descomptes en la gran majoria de comerços per tal de potenciar les compres i el consum.

Deixa un comentari