La Garrotxa esdevé un centre d’atenció d’operadors turístics, bloguers i periodistes internacionals

Agències de viatges, operadors turístics, bloguers i periodistes especialitzats en turisme visiten cada any la Garrotxa amb l’objectiu de conèixer l’oferta turística especialitzada de la comarca. Un conjunt d’accions de Turisme Garrotxa amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el Club d’Ecoturisme a Espanya.

Maria Vidal, presidenta Turisme Garrotxa: L’objectiu d’aquests viatges justament és donar visibilitat a la comarca i al mateix temps posicionar-la al mapa a nivell internacional, sobretot pel que fa referència a les activitats com podria ser el senderisme, cicloturisme i les reunions de petit format, entre d’altres propostes. Val a dir que al llarg d’aquests anys hem incrementat molt els visitants de procedència extrangera i actualment estariem registrant un aproximat d’un 28%.

Amb aquestes accions Turisme Garrotxa vol diversificar l’oferta promocionant zones menys conegudes de la comarca i incrementar l’ocupació entre setmana i fora de temporada.

Núria Urgell, tècnica Turisme Garrotxa: Aquest últim any des de Turisme Garrotxa hem atès un total de 61 agents de viatges provinents de diferents mercats d’Estats Units, Regne Unit, Alemanya i França, entre d’altres. L’objectiu d’aquests viatges és que acabin programant a aquests paquets turístics a la Garrotxa. Llavors també hem atès a 12 mitjans de comunicació especialitzats en el sector, 4 bloguers i 4 workshops on hem pogut contactar amb agents internacionals.

Turisme Garrotxa, des de l’any 2001, aplica la Carta Europea de Turisme Sostenible amb la participació del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, amb qui treballen per oferir a les agències una oferta de productes especialitzats i sostenibles, sempre amb l’objectiu de promoure un turisme sostenible i de qualitat. Gràcies a aquest treball han participat a diversos fòrums i congressos d’ecoturisme a nivell nacional on el model de desenvolupament turístic de la Garrotxa s’ha pres com a referent.

Maria Vidal, presidenta Turisme Garrotxa: Recentment Turisme Garrotxa ha rebut el guardó provinent de la Generalitat de Catalunya, sobretot enfocat al reconeixement del catàleg d’experiències de ‘Garrotxa Incoming’.

En el catàleg es recullen 10 paquets turístics amb una oferta molt variada per tal de dinamitzar i desestacionalitzar el territori, donar a conèixer les zones menys conegudes i mostrar l’oferta turística de la Garrotxa tot ressaltant la singularitat dels paisatges, poblets, gastronomia i petits elements que fan de l’estada una experiència.

Deixa un comentari