La plataforma ‘No és un vial’ protagonitza una marxa lenta i mesura partícules en suspensió per reclamar menys contaminació a Olot

Ahir, dia mundial per la reducció del CO2, la plataforma No és un vial, és un carrer! van protagonitzar una nova acció de protesta, una marxa lenta de vehicles per l’Avinguda Sant Jordi per conscienciar sobre la importància de reduir la velocitat per reduir la contaminació en el Dia Mundial per la Reducció del CO2.

Mari Giménez, veïna d’Olot i membre plataforma No és un vuial, és un carrer!: Estem lluitant per la reducció de la velocitat. A menys velocitat, menys contaminació.

A 25 quilòmetres per hora, la meitat del màxim establert dins la xarxa urbana, el seguit de vehicles de la plataforma van recórrer l’Avinguda Sant Jordi durant l’hora punta de retorn dels llocs de treball.

Mari Giménez, veïna d’Olot i membre plataforma No és un vuial, és un carrer!: Anem des del supermercat Consum fins al concessionari Nissan Olot Motor, després girem fins a la carretera de la Canya i tornem a girar a la rotonda de Tresserras i tornarem a girar. De tornada a aquí [el supermercat Consum], acabarem la nostra reivindicació.

Ahir, la plataforma també va presentar l’aplicació mòbil, anomenada Smart Citizen, que tothom pot descarregar. Mesura la contaminació en l’aire segons l’acumulació de partícules PM10, micrograms de partícules per metre cúbic suspesos en l’aire com cendra, sutge, metall, ciment o pol•len. Procedeixen de la pols en la seva majoria, tot i que en un 6,5% procedeixen del transport rodat. La seva mida és prou gran com per no travessar els alvèols pulmonars, tot i que una exposició perllongada pot provocar efectes nocius en el sistema respiratori.

Els membres de la plataforma No és un vial, és un carrer! han comprat alguns aparells mesuradors per proporcionar dades a l’aplicació, que han instal•lat a l’Avinguda Sant Jordi d’Olot i al sector del Xiprer. Durant l’últim mes, han detectat que puntualment com se superaven els 50 micrograms per metre cúbic recomanats. Ahir mateix es van superar, en hora punta de retorn dels conductors a casa després de treballar.

Una directiva de la Comunitat Europea indica que per a la protecció de la salut, no s’haurien de superar els 50 micrograms per metre cúbic de partícules PM10 durant més de 35 dies sencers a l’any. La superació d’aquest índex a l’avinguda Sant Jordi, segons aquesta aplicació, és puntual, però els membres de la Plataforma No és un Vial, és un carrer! qualifiquen algunes de les dades detectades durant l’últim mes d’alarmants.

Mari Giménez, veïna d’Olot i membre plataforma No és un vuial, és un carrer!: Fa només un mes que tenim els mesuradors, però les dades veritablement són molt alarmants.

La marxa lenta i la informació pública sobre les partícules contaminants són dues accions més de la plataforma per reclamar que la l’Avinguda Sant Jordi i la ciutat deixin d’absorbir el trànsit que hauria de passar per la variant si estigués construïda.

Deixa un comentari