L’Ajuntament de les Preses presentarà al·legacions a la variant de la mà dels veïns i els empresaris del polígon

Uns 160 veïns de les Preses i també de la Vall d’en Bas van seguir al Centre Cívic de Les Preses l’exposició del director general d’Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores, sobre les quatre alternatives apuntades en l’estudi informatiu de la variant. Des de Verntallat, es va mostrar preocupació, per exemple, pels camions que hi puguin circular a partir de la seva construcció.

Albert Soler, veí de Verntallat: El que no ens expliquen bé és que molt trànsit rodat de camions que ve de Saragossa, per anar a la Jonquera passaran tots per aquí. És el tema que em preocupa més i no acaba d’esbair els dubtes.

L’exalcalde de les Preses, Daniel Tarradellas, va intervenir per demanar que es mantingui el consens, el més important, segons va dir, per trobar una solució.

Daniel Tarradellas, exalcalde de les Preses: Si tenim aquest pas fet, ja la qüestió serà fer el projecte i, una cosa molt difícil, trobar els diners.

Els veïns de Codella, sector proper a la Pinya, per on la variant ha de passar, estan preocupats per la proximitat i l’alçada de la futura via. Defensen l’alternativa 4, més propera al riu.

Mercè Clavaguera: Crec que aquesta opció se’n va més enllà i agafa tota la part de la ribera. Tal i com s’ha dit aquí, els arbres que hi ha no són autòctons i no és que tinguem unes riberes fantàstiques.

L’opció 4 també és la defensada per l’equip de govern de les Preses, que presentarà al·legacions conjuntament amb els Veïns i els empresaris del polígon industrial per defensar l’alternativa.

En les al·legacions, l’equip de govern de les Preses també demanarà que la rotonda projectada per iniciar la variant des de la Vall d’en Bas s’acosti a l’entrada de Xenacs i no al sector de Bellaire, com està plantejat en aquests moments.

El que l’Ajuntament de les Preses posa com a condició ‘sine quanon’ és que la variant de la Vall d’en Bas i Olot acabin en el mateix moment.

Pere Vila, alcalde de les Preses: Aquesta sí que és una línia vermella que no permetrem que es traspassi a les Preses. S’ha d’acabar Olot i les Preses de forma conjunta, perquè el que no podem fer és absorbir més trànsit que el que ara ja tenim.

Per als veïns, el període d’al·legacions acaba el 26 de febrer i el 26 de març per als organismes.

Deixa un comentari