Les claus del teletreball: incorporar bones eines de comunicació i adaptar espais de feina concrets a casa

Les oficines de Volcànic Internet, a la plaça Catalunya d’Olot, resten tancades al públic i sense treballadors al seu interior. El coronavirus ha provocat que les empreses incorporin eines de teletreball a la seva rutina, i malgrat que l’activitat tecnològica fa temps que hi està acostumada, la situació ha motivat canvis.

David Jané, director de Volcànic Internet: “Hem hagut d’engegar un pla de contingència, assegurar-nos que tot estava operatiu i planificar les rutines diàries: cada dia fem una videoconferència al migdia per assegurar-nos que tothom està bé per mantenir la normalitat.”


En David Jané, el seu director, treballa des de Riudaura. L’adaptació, en el seu cas, no ha estat complicada, i la seva experiència en l’àmbit fa que estiguin ajudant a empreses amb les que treballen habitualment per implementar el teletreball. La introducció de bones eines de comunicació i de videoconferència és essencial.

David Jané, director de Volcànic Internet: “També eines de gestió de projectes i de documentació compartida: és important fer treballar el núvol. I també cal estar atent a les rutines d’equip per evitar que la gent es senti aïllada”.

A nivell personal, aconsellen als treballadors fixar un lloc concret per a fer la feina des de casa.

David Jané, director de Volcànic Internet: “Mantenir rutines habituals a una jornada de treball, on simplement eviti el desplaçament: ens vestirem, dutxarem, esmorzarem tal i com si anéssim a la oficina. I també cal delimitar molt bé quan estem treballant i quan estem pendents de la família.”

Des de l’empresa noten com els negocis i els particulars van incorporant cada cop més la feina telemàtica, per adaptar-se a una situació que consideren que s’allargarà més de les dues setmanes previstes.