El Dipsalut reforça el servei de teleassistència a la gent gran més vulnerable

En aquestes setmanes de confinament, la solitud pot ser especialment dura per a persones grans dependents, que viuen soles i tenen poc contacte amb l’exterior.
Per això el Dipsalut, l’organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona, ha reforçat el seguiment que fa a aquest col·lectiu fràgil, a través del servei de teleassistència.

En coordinació amb els serveis socials del territori, l’objectiu és garantir que tenen cobertes les necessitats bàsiques, però també donar-los consells de prevenció i poder actuar ràpidament si presenten símptomes.

Maria Puig, presidenta Dipsalut: Volem per sobre de tot que les persones grans es sentin acompanyades i que la veu a l’altre costat del telèfon sigui referent en aquesta situació. S’ha activat coordinació específica amb Salut per si detectem usuaris que presentin símptomes, derivar-los als serveis de salut i fer-los l’acompanyament amb les pautes mèdiques que s’hagin prescrit.

A la Garrotxa i el Ripollès hi ha més de 1.900 usuaris del servei de teleassistència. La majoria són dones de més de 75 anys que viuen soles.

Maria Puig, presidenta Dipsalut: A la Garrotxa atenem 1.426 usuaris, 871 persones són d’Olot i 555 a la resta de municipis. Al Ripollès atenem 496 persones usuàries, 224 viuen a Ripoll i 272 a la resta de municipis de la comarca.

Durant l’estat d’alerta, la Diputació de Girona també ha habilitat una línia de telèfon per reforçar la coordinació amb els ajuntaments i consells comarcals i ajudar els municipis a resoldre dubtes.