Cinc anys després de la tragèdia de Germanwings encara hi ha feina a fer per millorar la seguretat durant els vols

Es compleixen cinc anys de la tragèdia de l’avió de Germanwings en què van perdre la vida 150 persones i, entre elles, tres garrotxines. L’associació d’afectats segueix treballant per mollirar les mesures de seguretat als vols. L’emergència del coronavirus obliga a recordar les víctimes en homenatges íntims i personals.

Les famílies de Mireia Serrat, Ariadna Falguera i Anna Surribas, les garrotxines que viatjaven en l’avió de Germanwings sinsitrat el 2015, homenatgen avui els seus éssers estimats com ho han fet cada 24 de març. En aquesta ocasió, però, la crisi del coronavirus no ha donat l’oportunitat als familiars de les 149 víctimes de la tragèdia a homenatjar-los als alps fransesos, on va succeir la tragèdia, o a la Terminal 2 de l’Aeroport del Prat, i ho fan en actes íntims i pesonals. Cinc anys després, els familiars segueixen aprenent a suportar en el dia a dia la privació fortuïta de les seves persones estimades.

Després de la tragèdia es va determinar que el copilot de l’avió, Andreas Luvitz, en tractament mèdic, havia estavellat l’avió deliberadament. Cinc anys després, l’Associació d’Afectats del Vol GWI 9525 segueix treballant per millorar els controls de l’estat de salut dels pilots, així com les mesures normatives i de seguretat dels vols. Juntament amb les companyies d’aviació i la Seguretat Social Espanyola, han posat en marxa una prova pilot que està donant bons resultats però que encara no s’aplica a nivell internacional. Alguns dels familiars agraeixen a la companyia el tracte dispensat des de la tragèdia. Sis de les famílies, però, van denunciar la companyia per presumpta negligència, i estan pendents de la sentència d’un judici que es va celebrar a Barcelona a finals de novembre.