L’Associació de Comerciants d’Olot es planteja fer una plataforma per impulsar el comerç electrònic

Les botigues garrotxines que no són de primera necessitat fa setmanes que tenen les portes tancades als clients pel coronavirus, i això ha fet evident la mancança que tenen els ciutadans per a fer compres online al comerç de proximitat.

Fins ara, existien aplicacions mòbil que permetien contactar i aconseguir descomptes amb els establiments, però la gran majoria de negocis no disposen d’eines digitals on vendre i enviar els seus productes a domicili. Davant d’aquest fet, l’Associació de Comerciants d’Olot es planteja poder impulsar una plataforma única electrònica per a poder fer aquestes vendes.

Jordi Rovira, Associació de Comerciants d’Olot: “Ens hem plantejat inclús fer un servei online com a associació, que seria important per a tots aquells que no disposen d’aquestes eines. Fins que no hem tingut aquesta situació, no hem vist que ho hem de solucionar.”

De totes maneres, el president de l’Associació de Comerciants considera que a hores d’ara els clients estan poc pendents de comprar productes que no siguin d’abastiment.

Jordi Rovira, Associació de Comerciants d’Olot: “Crec que la situació del país no ens dona ànims per a realitzar compres de moda o complements.”

Actualment, l’Associació de Comerciants d’Olot comptaria amb més d’un centenar de comerços vinculats a l’entitat.