Lluís Juncà, director general de Promoció Econòmica: “qualsevol comerç haurà de tenir una manera digital per arribar als clients”

El confinament provocat pel coronavirus fa més evidents encara algunes mancances. Una d’elles és la poca presència a internet del comerç de proximitat.

El president de l’Associació de Comerciants d’Olot, Jordi Rovira, ho reconeixia aquesta setmana aquí mateix i ara s’hi afegeix la Generalitat.
El director general de Promoció Econòmica, ho ha explicat en una entrevista a Olot Televisió. L’olotí Lluís Juncà és molt clar: abans de la crisi ja hi havia la necessitat de ser presents a la xarxa i ara no hi ha cap dubte que el futur ha d’anar sempre acompanyat d’una part digital.

“Segur que passa per la digitalització però que també passa per altres formes de repensar el negoci. El comerç de proximitat té uns avantatges que l’on line no podrà copiar mai, que és aquesta proximitat amb el client que justament el COVID-19 ens impedeix però que tornarà a ser un valor pel client. Per aquí s’haurà de potenciar perquè el comerç electrònic és fred i distant. Es tractarà que aquest comerç sàpiga explotar els valors positius”.

“El comerç de proximitat haurà d’aprendre a tenir una relació amb el client no només personal sinó també digital, que aquets clients hi tinguin accés de forma continuada, cosa que ara molts d’ells no tenen i es basaven només en la presència del client, però quan no ve el client o la botiga està tancada aquest no ve. Això s’haurà de replantejar. Qualsevol comerç haurà de tenir una manera digital per arribar als seus clients”.

Deixa un comentari