Comença, de manera virtual, el tercer trimestre del curs escolar a instituts i escoles de la comarca

Aquesta és la imatge que es repeteix en moltes llars. Professors d’instituts i escoles d’arreu fan mans i mànigues per aconseguir que els seus alumnes segueixin fil per randa les activitats. Educacont, Moodle i missatgeria, complementats amb videotutorials i videoconferències, són algunes de les eines que utilitzen.

Jordi Antiga, director IES La Garrotxa:  Hi ha una coordinació, hi ha un protocol d’enviament de tasques setmanals. Dijous i divendres cada professor ha de preparar les tasques per la setmana que següent i després de forma coordinada el dilluns s’envien totes les tasques a cada alumne de cada grup.

I es que ja fa tres setmanes que els alumnes garrotxins no van a classe, i els professors els han proposat tota mena d’activitats per no perdre el fil de les assignatures. Fins ara però, eren simplement això: propostes que no es podien avaluar. A partir d’avui, les activitats que proposin els professors sí que seran avaluables. En aquells alumnes en què durant el 1r i 2n trimestre ja s’havien constatat dificultats per passar de curs. És a dir, les qualificacions de les primeres avaluacions serviran de referència. Però pels alumnes que canvien d’etapa on la nota és més important, el departament està enllestint uns nous requisits que farà arribar aquesta setmana als centres. Els alumnes de segon de batxillerat però, tenen un afegit: les PAU, que es faran al mes de juliol.

Jordi Antiga, director IES La Garrotxa:  Hi haurà més funcionalitat perquè tothom pugui triar examinar-se de coses que hagi fet. El que demana el departament que es repassin els continguts fets fins i ara i si és possible, avançar en algun altre.

Alumnes de Cicles Formatius, cursos on les activitats són majoritàriament pràctiques. El Departament ja va resoldre on es flexibilitzaven aquestes pràctiques i es posava un número mínim d’hores per donar per aprovades. Qui no arribi a aquestes hores mínimes, haurà de fer un projecte substitutori plantejat des de cada equip docent.

Jordi Antiga, director IES La Garrotxa:  Aquest temps de confinament el que hem d’intentar és substituir, que no és fàcil, activitats que són molt pràctiques per activitats que es puguin fer telemàticament amb exercicis o plantejar casos i que ens expliquin com ho resoldrien…

Al final, una situació nova tant per professors com per alumnes que s’han hagut d’adaptar a unes noves rutines en situacions no sempre fàcils per tothom.