El ple d’Olot dona llum verda a la instal·lació de noves terrasses i mesures per a un nou model de mobilitat

El ple de l’Ajuntament d’Olot d’aquest matí ha donat llum verda a la instal·lació i ampliació de terrasses a la ciutat com a compensació a les limitacions de la crisi del coronavirus. Alhora, el ple ha permès no cobrar la taxa d’instal·lació de terrasses aquest 2020.

Per poder aplicar totes aquestes mesures d’ajuda a la reactivació de l’economia dels sectors de la restauració i l’hostaleria, els grups han aprovat per unanimitat la modificació de l’ordenança municipal i les ordenances fiscals.

El ple també ha aprovat les mocions presentades per alguns dels grups per transformar el model de mobilitat posterior a la crisi del coronavirus, com la d’Esquerra, que demanava nous carrils bici per preparar un model de mobilitat diferent a la ciutat un cop superat l’estat d’alarma.

Anna Barnadas, portaveu d’ERC a l’Ajuntament d’Olot: Els vehicles de mobilitat personal com a mitjà de transport quotidià són clau per preservar la salut de la ciutadania, la seva qualitat de vida. Ara mateix, amb el baix nivell de trànsit que hi ha a la ciutat, que veurem quants dies s’aguantarà perquè va augmentant dia a dia, tindríem una situació ideal per començar a actuar.

La moció s’ha aprovat amb els vots a favor dels grups de l’oposició i l’abstenció de l’equip de govern, que veu bé la filosofia de la proposta però creu que s’ha d’emmarcar en un projecte que impliqui tots els agents ciutadans, com el que han anomenat Olot Pedala, de foment de l’ús de la bicicleta, per al qual s’han destinat 35.000 euros de la modificació de crèdit aprovada avui. Començarà al maig i inclou un procés participatiu.

Jordi Güell, regidor de Serveis Generals de l’Ajuntament d’Olot: ‘Vísteme despacio que tengo prisa’, és a dir, davant d’una situació surgència com és aquesta, potser que fem les coses ben raonades, ben pensades, en el sí de la Taula de Mobilitat.

El ple també ha aprovat la moció presentada per la CUP que demanava crear carrils per a vehicles de mobilitat personal i l’ampliació d’espais per a vianants.

Lluís Riera, portaveu de la CUP a l’Ajuntament d’Olot: Hem de tendir a fer uns tipus de carrils amples que tinguin una amplada mínima de tres metres de calçada. Els carrils de vehicles de mobilitat personal els hem de poder separar dels turismes i dels altres tipus de vehicles. […] La prioritat per a nosaltres són els vianants, són les persones.

Josep Guix, portaveu del PSC a l’Ajuntament d’Olot: Nosaltres prioritzaríem en una primera fase que els itineraris que vagin directament a escoles i instituts. També pensem que hem d’elaborar un pla a llarg termini que pensi en tots els ets i uts de la mobilitat a la ciutat, sobretot en la de les bicicletes, i també un pla de manteniment d’aquests carrils bici.

En un ple intens, s’ha acordat ajornar el cobrament dels tributs als marxants del mercat setmanal i el rengle fins al 31 d’agost, s’ha aprovat inicialment l’ordenança municipal per facilitar la instal·lació de captadors d’energia solar i s’ha aprovat, amb el vot contrari d’Esquerra, iniciar el procés per eliminar els organismes autònoms de l’Ajuntament i emparar-los sota un mateix paraigües, el del consistori de manera directa.

Deixa un comentari