Enllesteixen l’estudi informatiu de la variant nord d’Olot amb una opció que inclou un tram semisoterrat proper a l’Hostal del Sol

La Generalitat ja compta amb els estudis d’impacte ambiental i informatiu de la variant nord d’Olot, amb tres solucions per superar el tram proper a l’Hostal del Sol. La més econòmica és el desdoblament de l’actual viaducte que divideix el barri de la resta de la ciutat.

La més cara suposa fer un túnel per la muntanya, darrere el barri. Entre les dues es troba una tercera opció, la que fa uns anys va presentar l’Ajuntament durant el govern de Josep Maria Corominas. Consisteix a construir una nova via que sortiria dels paratges posteriors a l’hosital d’Olot i passaria proper a l’Hostal del Sol però rebaixant la seva cota, de manera que quedaria semisoterrada al seu pas pel barri i seguiria després fins a enllaçar a l’altura de la rotonda de Minguet, a la connexió amb l’A-26. Un ramal també permetria enllaçar la variant amb la rotonda on conflueixen les avingudes Europa i Sant Joan de les Abadesses.

Aquesta última alternativa és la que més agrada als diferents actors del territori i és factible de portar a terme, com ha assegurat l’alcalde, Pep Berga, a OLOT TELEVISIÓ.

Pep Berga, alcalde d’Olot: És una opció que agrada a l’Ajuntament, als veïns i al Parc Natural. Agrada a tothom. Permetria unir el barri a l’estadi municipal i els supermercats del sector. Suposa un increment de cost gens menyspreable, però és la carretera que tindrem i és millor que la Generalitat posi més diners perquè és l’opció que reuneix més acord.

Els veïns i els diferents agents del territori han estat informats de les solucions en la darrera comissió de la variant. Els estudis es posaran en breu a exposició pública per desenvolupar el projecte constructiu durant el 2021 i començar els treballs el 2022.

Pep Berga, alcalde d’Olot: Ara només quedarà que la generalitat inclogui d’una vegada per totes el projecte en el pressupost per iniciar les obres, si bé no al 2021, que serà quan es desenvoluparà el projecte constructiu, al 2022.

Deixa un comentari