El Museu de la Garrotxa exposa ‘Cigarrillos París i la publicitat moderna’

El 1900 l’industrial olotí Manuel Malagrida va convocar des de Buenos Aires  un concurs de cartells per promocionar la imatge d’uns tabacs que manufacturava, els Cigarrillos París. Animat pel gran èxit que va obtenir aquell primer certamen, va convocar l’any següent un nou concurs d’abast internacional i, de moment, és el més ben dotat de la història.

És d’aquest precís moment que parteix l’exposició que el Museu de la Garrotxa ha realitzat a la Sala Oberta: ‘Cigarrillos París i la publicitat moderna’.

Ricard Mas, comissari:  Les coses es poden mirar de moltes maneres. Les pel·licules fan remakes i nosaltres hem fet un remake dels ‘Cigarrillos París’.

Comissariada per Ricard Mas i organitzada conjuntament pel museu olotí i la Fundació Vila Casas, ens mostra com era la publicitat de començament del segle XX a través de la seva particular iconografia. Juntament amb fotografies, impresos i productes de disseny, podem veure com la publicitat, des dels seus inicis, ha jugat amb la figura de la dona, de l’home i dels nens, amb la diferència de classes socials o amb conceptes com el progrés o el mite de París com a ciutat de la llum.

Ricard Mas, comissari: Estem parlant d’una banda d’un fenomen, d’un tresor cultural que hi ha a Olot i de l’altre de tota publicitat, tan des del moment inicial fins ara mateix si engeguem la tele o mirem els banners d’Internet, la publicitat té una sèrie d’elements en els que podem deconstruir uns missatges i unes iconografies que sorprenentment es mantenen avui dia.

L’exposició es podrà visitar fins al 10 de gener i és totalment gratuïta. A més, en relació amb aquesta exposició es faran diverses activitats complementàries que es poden consultar al web d’Olot Cultura.

Deixa un comentari