L’estudi de la variant nord d’Olot inclou un tram “en trinxera” de mig quilòmetre i ecotúnels per minimitzar l’impacte al territori

L’estudi informatiu de la variant nord d’Olot que ja es pot consultar exposa quatre alternatives de traçat per al tram de la variant nord d’Olot, amb una inversió de 74 milions d’euros. D’entrada, s’hi valora com a més idònia l’alternativa que allunya més el traçat respecte de la carretera actual del veïnat de l’Hostal del Sol i minimitza l’impacte en el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Discorre amb una calçada de dos carrils per sentit des de l’enllaç d’Olot Oest, fins a enllaçar amb el futur perllongament de l’A-26, amb una longitud de 3,5 quilòmetres.

En un primer tram d’un quilòmetre, el traçat transcorre per la part nord del Pla de Sant Andreu en el límit dels terrenys agrícoles i forestals mitjançant túnels artificials. Cal remarcar dos ecoductes o túnels verds, el de la Torre d’en Llunes, de prop de 100 metres de longitud, i el de Coromines, d’uns 85 metres.

Posteriorment, el traçat travessa la riera de Ridaura amb un viaducte singular de calçades separades, d’uns 420 metres de longitud. Supera la riera perdent alçada i acostant-se a la zona industrial del Pla de Baix. La calçada se soterra sota la carretera de Sant Joan de les Abadesses al llarg de 100 metres, on es projecta una rotonda en superfície que dona continuïtat a l’avinguda de Francesc Macià.

El tronc discorrerà semisoterrat o “en trinxera” al llarg de mig quilòmetre, fins arribar al carrer de la Serra de San Valentí, on es planteja una rotonda amb tots els enllaços entre la variant i la xarxa urbana, i una secció tipus ronda on el tronc està soterrat amb vials laterals fins a l’Avinguda de les Feixes.

A partir d’aquest punt, el traçat continua cap a l’est i es connecta amb l’A-26. La rotonda d’enllaç amb l’Avinguda de les Feixes es connecta amb l’enllaç Olot Nord existent mitjançant uns ramals laterals que connecten amb dues rotondes, formant un únic enllaç, primera fase d’un desenvolupament posterior a realitzar pel Ministeri de Transports.

L’estudi també exposa un tram comú per a la part oest de la variant, que ja es va sotmetre a informació pública i ara se n’ha actualitzat algun aspecte. S’hi inclou el túnel de la Pinya d’una longitud de 2,5 quilòmetres i l’enllaç amb la variant de les Preses i la Vall d’en Bas i un vial d’accés a l’oest d’Olot, amb una connexió amb la carretera GIP-5223, incorporant una nova rotonda i donant servei al barri de les Planotes. Des de la part nord de l’hospital també es preveu una connexió cap a una de les rotondes del nou vial projectat. L’anomenada part oest de la variant té una inversió prevista de 115 milions d’euros. La longitud de tota la variant d’Olot és de 7,3 quilòmetres.

La variant d’Olot ha de reduir el volum de trànsit que ha de travessar el nucli urbà d’Olot venint des dels túnels de Bracons cap al nord, en un recorregut que fan diàriament més de 20.000 vehicles.

Deixa un comentari