L’Ajuntament d’Olot revisa la zonificació escolar pel compromís amb Educació però avisa que això no garantirà les línies educatives

L’Ajuntament d’Olot ha anunciat aquest dijous ha iniciat el procés de revisió de la zonificació escolar a la ciutat, juntament amb tots els agents educatius d’Olot. Ho fa atenent a la petició del Departament d’Educació, que abans de l’inici de curs va mantenir la línia de P3 de l’Escola Malagrida sota la condició que el consistori revisés la zonificació el curs vinent. L’Ajuntament, assegura, però, que la revisió de la zonificació no resoldrà el futur del nombre de línies educatives a la ciutat.

L’actual model atorga una zona a cada escola pública. Els alumnes que per punts no entren a l’escola de la zona on viuen, tenen les mateixes opcions per escollir l’escola pública que vulguin fora de la seva zona. L’únic que podria canviar la revisió de la zonificació, segons l’Ajuntament, són les opcions d’accedir a les escoles concertades, que es troben a la mateixa zona escolar. Un canvi en la zonificació podria fer que tots els alumnes de la ciutat tinguessin les mateixes opcions d’accedir als centres concertats. Ara, el sistema de punts dona prevalença a les famílies que viuen a la mateixa zona que les escoles concertades. L’aposta de l’equip de govern per mantenir les línies davant una baixada de natalitat és abaixar les ràtios, o el que és el mateix, el nombre d’alumnes per grup.

Mariona Camps, regidora Educació Aj. Olot: La solució o la oportunitat que tenim de que si hi ha menys alumnes baixem ràtios, que és el que finalment s’ha aplicat aquest curs. Els hi vam traslladar al departament i hem tingut la sort que és el que s’ha aplicat. És el que demanarem el proper curs si fos el cas.

L’Ajuntament d’Olot defensa l’eficàcia de l’actual zonificació escolar, en vigor des del 2008 sense que hagi generat cap queixa, segons ha assegurat. Tot i així, treballarà per tenir enllestida la proposta a finals d’any. Aquesta serà el resultat del treball de tres comissions coordinades des del Consell Escolar Municipal.

Les tres comissions estan formades respectivament per directors i directores de centres d’educació infantil, primària i secundària obligatòria; representants de les famílies dels centres, i una comissió mixta integrada per persones no vinculades als dos col·lectius anteriors que vulguin aportar les seves idees.