Després de prop de dos anys, aquest dimecres al vespre, els veïns van poder veure el projecte de reforma de la rambla Dolors Moreno, l’espai més emblemàtic del poble i un eix que vertebra la circulació viària del centre des de la travessera urbana de la C-63 fins a la plaça Tomàs Franc. L’Ajuntament, va voler que els veïns hi poguessin participar a través d’un procés participatiu. El projecte, és una obra de dos estudis d’arquitectura olotins: Unparelld’arquitectes i ArnauEstudi.
En base a les opinions dels veïns al procés participatiu i la recollida d’històries sobre el lloc, s’ha realitzat el projecte definitiu.
Arnau Vergés, ArnauEstudi: En base a tot aquest volum de temes, hem fet un projecte que el que ha acabat fent, és invertir el funcionament de la rambla.
Jordi Cusidó, ArnauEstudi: El fet de tenir un passeig central i que actualment és d’entrada al nucli urbà, invertir-ho i convertir-lo en un punt de sortida i els laterals que siguin més d’enjardinament.
Guillem Moliner, Unparelld’arquitectes: El que hem buscat és singularitzar l’espai a través d’aquests enjardinaments que fan d’espai coixí entre les cases i el passeig i introduir una materialitat que correspongui a les propies cases tal i com estan construïdes i els hi acabi de donar un caràcter en sintonia amb el lloc.
Es pretén que a finals del 2021 o principis del 2022 la Rambla Dolors Moreno estigui acabada.