Alguns establiments d’Olot decideixen no adherir-se a la campanya Black Friday

El Black Friday, no és sinó el dia que inaugura la temporada de compres nadalenques amb significatives rebaixes en moltes botigues. És una tradició vinguda dels Estats Units i que va arribar al nostre país a principis de la passada dècada. Però, per diverses raons, hi ha moltes botigues en les que no participen d’aquesta campanya de descomptes i ofertes. A la botiga No-Res d’Olot, són poques o gairebé mínimes les rebaixes que ofereixen.

Joan Jordana, propietari de la botiga No-Res: Nosaltres no acostumem a fer gaires rebaixes, perquè els marges són els que són, ajustats. I menys en campanyes que ens venen imposades de fora i sincerament, no hi creiem gaire.

En aquesta ocasió, la botiga ha decidit sumar-se a una iniciativa solidària enlloc dels descomptes habituals.

Joan Jordana, propietari de la botiga No-Res: Hem fet una campanya col·laborativa on destinarem el 10% de totes les compres que es facin a la investigació de les malalties minoritàries neuromusculars.

L’establiment, que té botiga física al centre d’Olot també compta amb una pàgina web des de fa un temps. Una oportunitat que, tot i que de moment no supera les vendes físiques, els serveix per obrir-se a un ventall de clients fora de les fronteres garrotxines.

Joan Jordana, propietari de la botiga No-Res: La pàgina web funciona tot i tenir botiga física al centre d’Olot. Curiosament ens venen compres d’Olot, de fora de la Garrotxa, de fora de Catalunya i també hem tingut alguna de fora d’Espanya.

Tot plegat però, esperen que la campanya de Nadal sigui profitosa i bona tot i la situació pandèmica que estem vivint, ja que molta gent amb la crisi sanitària, ha començat a valorar el comerç local i de proximitat com no s’havia aconseguit fer encara.