La Creu Roja de la Garrotxa ha atès més de 2.000 famílies des de l’inici de la pandèmia

La Creu Roja és una de les entitats del territori que ha hagut d’adaptar-se en un temps rècord per poder donar una resposta immediata a la crisi del COVID, en coordinació amb les institucions comarcals. Ho ha fet mantenint alguns dels projectes que ja tenia i sumant-ne d’altres com el pla Respon, coordinat a nivell nacional. Des del mes de març han atès més de 2.000 unitats familiars. Entre els usuaris atesos no només hi ha persones que ja estaven en una situació vulnerable. També s’han detectat nous perfils que no havien hagut de recórrer mai als serveis socials, o feia molts anys que no ho feien.

 Laia Vilanova, coordinadora Creu Roja Garrotxa: Gent que amb la seva economia anaven fent però que en un moment determinat els posen en ERTO i no el comencen a cobrar fins al cap de cinc mesos. El següent mes comencem a veure un degoteig d’aquestes famílies que no tenen com arribar a final de mes. També hi podem afegir petits autònoms, empreses que havien començat recentment i no havien tingut temps de fer calaix…

A l’altre costat de la balança hi ha l’esperit de col·lectivitat que la pandèmia ha despertat en moltes persones, com ara els 67 voluntaris que han col·laborat durant aquets mesos amb Creu Roja Garrotxa. Tot i així, l’entitat alerta que aquesta és una crisi silenciosa que encara no ha acabat.

Emili Bassols, President Creu Roja Garrotxa: Entenem que això anirà per llarg, és a dir, la recuperació d’aquesta crisi econòmica, sanitària i social encara va per temps i per tant un dels gestos que hem de fer és no deixar de mirar al nostre costat i veure a qui podem ajudar. 

El repartiment de kits d’higiene i alimentació, el suport emocional a través de trucades telefòniques o les targetes moneder són algunes de les actuacions que Creu Roja ha incorporat per cobrir les necessitats bàsiques dels més vulnerables, però també les noves demandes que ha generat la pandèmia.