La pandèmia de la COVID-19 canvia els hàbits de consum a Catalunya

L’Agencia Catalana del Consum, va realitzar el mes de juny passat, un estudi que relacionava els hàbits de consum dels catalans i catalanes amb la crisi sanitària de la COVID-19. L’estudi, indica que la crisi ha accelerat algunes de les tendències que poc a poc s’anaven intuint: creix la preferència pels comerços locals i socialment responsables. També s’ha notat un increment de la freqüència a l’hora d’anar a comprar, de la despesa en la compra i una tendència a un major emmagatzematge d’aliments.

En aquest context, l’Agència Catalana de Consum ha llançat una nova campanya, amb el suport de la Direcció General de Comerç. Es tracta d’una iniciativa enfocada en aquestes èpoques nadalenques on les compres de tot tipus, compulsives o no, regnen a cada casa. La campanya, inclou consells per consumir de manera responsable, conscient, solidària, segura i sostenible mediambientalment. Com per exemple, planificar les compres, afavorir el consum de productes km0, reduir el volum de residus o evitar malbaratar aliments. Per a la difusió d’aquesta campanya, s’han distribuït prop de 10.000 fullets i més de 50.000 cartells i també mitjançant les xarxes socials dels organismes públics de consum, com és l’Oficina de Consum de la Garrotxa.