Les escoles d’idiomes no entenen els criteris a l’hora de restringir la seva activitat

La Raquel es dedica a ensenyar idiomes. És la gerent de l’acadèmia Feedback Lenguages, a Les Preses. Des del dia 7 de gener i fins a nou avís, no pot impartir classes extraescolars als alumnes de la Bòbila i el Verntallat ni tampoc particulars als adults o adolescents. Ho ha de fer tot de manera virtual, com ella, totes les escoles d’idiomes, música o reforç escolar. El Gremi d’Escoles d’Idiomes de Catalunya, la patronal Catformació i el Grup d’Acadèmies Unides estan al límit, i tal i com entenen que la pandèmia requereix mesures restrictives, no comprenen per què ells no poden fer classes presencials i en altres llocs similars sí.

Raquel Vila, Feedback Lenguages: No sabem perquè hem de tancar si les Escoles Oficials d’Idiomes o els Conservatoris, que són entitats públiques, poden tenir obert.

Des de la tornada després del primer confinament, les escoles privades d’Idiomes han adoptat moltes mesures. Gel hidroalcohòlic, grups bombolla respectant els de cada col·legi per separat, classes híbrides per no barrejar alumnes… Els més petits fins i tot utilitzaven unes sabates diferents només per estar dins del centre. Ara el sector sent que tot això no ha servit per a res i es ressigna a fer classes on-line, però asseguren que no es el mateix.

Raquel Vila, Feedback Lenguages: Jo ho entenc com una cosa temporal. La gent es cansa de les classes virtuals. Els nens necessiten moure’s i interactuar, igual que els adults.

A tota aquesta inquietud se li suma la lluita, asseguren  des del sectr, contra l’economia submergida, que ara més que mai, està aflorant.