L’alcalde d’Olot i EURAM confien en Territori per definir el millor traçat per la variant

La Junta de Protecció del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa ha emès aquesta setmana un informe amb una trentena de propostes per reduir l’impacte de les variants d’Olot, les Preses i la Vall d’en Bas sobre l’espai protegit. Entre elles n’hi ha una que modificaria significativament el projecte que hi ha sobre la taula pel tram d’Olot: replantejar la connexió entre l’autovia A-26 i els túnels que l’han d’unir amb la Vall d’en Bas. El Parc proposa que es mantinguin els dos carrils per banda dins el túnel però no en el traçat obert, i s’aposti per 1+1.

L’alcalde d’Olot recorda que aquest és un dels nombrosos informes no vinculants que el Departament de Territori i Sostenibilitat demana a diferents agents abans d’encarregar el projecte constructiu. El batlle no s’oposa a aquesta possibilitat si així ho consideren els tècnics del departament, però insisteix que l’obra ha de ser segura i donar un bon servei a la ciutat.

Pep Berga, alcalde d’Olot: I si la Generalitat al final el que acaba posant sobre la taula és que fent-ho d’aquesta manera en farem més via, que tindrem la infraestructura abans, per descomptat que ho escoltarem, i que ens convencin, perquè potser hi ha maneres de mantenir la fluïdesa del trànsit, els accessos i la seguretat que demanem. Al final els que saben fer carreteres són els tècnics.

En una línia similar s’ha pronunciat el cercle EURAM Garrotxa, que aglutina algunes de les empreses més importants de la comarca. El seu president entén que amb aquest informe el parc fa la seva feina pel que fa a la protecció del medi natural però assegura que si tècnicament s’ha plantejat un 2+2 és perquè hi ha altres estudis que així ho aconsellen.

Pep Berga, alcalde d’Olot: El disseny de la infraestructura no depèn ni del parc, ni del sector econòmic, ni del sector municipal… depèn de la Generalitat que té tècnics que fa valoracions en funció de totes les sensibilitats i de tots els estudis de mobilitat. Per tant, si es proposa un 2+2 es per un tema de seguretat viària i del fluxe de mobilitat.

L’Ajuntament d’Olot i EURAM subratllen que és el Departament de Territori qui té la responsabilitat de trobar un equilibri entre les demandes dels informes com el del parc i les necessitats del territori.