La plataforma No és un vial és un carrer talla la carretera de la Canya

Una mica abans de l’hora prevista, a dos quarts de dotze del matí, ja no es podia circular per la carretera de la Canya. La plataforma No és un vial és un carrer, de nou, ha tallat el trànsit i ha tornat a exigir la variant d’Olot “de forma immediata. Una cinquantena de veïns han sortit a denunciar una situació que consideren “inadmissible”.

Duaita Prats, membre de la plataforma No és un vial és un carrer: El que nosaltres en diem la variant d’Olot. Això que ja s’hauria d’haver posat sobre la taula i executat, com passa a molts altres llocs que tenen la seva circumvalació urbana, aquí a Olot no ha estat així. El preu que estem pagant des de fa trenta anys és que els carrers d’Olot s’estan utilitzant com a falses carreteres, entomant trànsit pesant. Està provocant molts greuges en els veïns. Això al segle XXI és senzillament inadmissible.

La manifestació s’ha emmarcat dins el moviment Revolta Veïnal, per la recuperació de la vida quotidiana a les autopistes urbanes. Els veïns han exigit que l’Ajuntament i la Generalitat “es posin les piles” i construeixin la variant, perquè la quantitat de trànsit que passi pel carrer disminueixi.

Ramon Busquets, veí: El principal problema és el transport pesat que ens passa per aquí. No tenim cap més via per travessar Olot que no sigui aquesta. Amb la situació que tenim a la comarca, tots els polígons industrials estan situats fora el terme municipal d’Olot, el transport interí de polígon a polígon ens causa un desplaçament de molts quilos i tones, que han de passar per aquesta avinguda, una avinguda que és un carrer.

 

Mari Jiménez, veïna: Tenim un trànsit de camions i de vehicles superior a 20.000 diaris. Amb la contaminació, tot el que ens afecta, el soroll a les cases i la contaminació, sobretot.

L’acció s’ha realitzat de forma simultània amb altres punts de Catalunya, com Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Sabadell i Vilassar de Mar.