Els centres educatius garrotxins estan superant amb nota un curs farcit d’obstacles per la pandèmia

Tot això només és part del protocol que els centres docents han de seguir a l’hora de dura  terme una jornada lectiva. Mesures sanitàries i redistribució de l’espai, aprofitant aules de música o d’informàtica per encabir-hi diferents grups bombolla i respectar les ràtios. No està essent un curs gens fàcil per als centres, i tampoc per als alumnes, que s’han hagut d’adaptar ràpidament a, per exemple, portar la mascareta durant tot el dia. Una pandèmia que ha posat tothom a prova i de la qual se n’està aprenent moltes coses.

L’alumnat està donant una autèntica lliçó de complement dels protocols i d’adaptació a les mesures. Aquests alumnes, per exemple, formen part de la Cooperativa Lluís Companys del Petit Plaçó, i han adaptat les seves reunions.

No només ells han adaptat les reunions sinó també el professorat i l’equip directiu, que han sumat a les trobades presencials ja habituals les que s’han hagut d’afegir per quadrar aspectes i mesures bàsiques derivades de la pandèmia. Quan són més de sis persones, ja traslladen la trobada al format virtual.

I a banda de tot això, s’hi afegeix el més important, l’assoliment dels objectius del curs, el seguiment del temari i l’aprenentatge dels alumnes, que poden veure interrompuda la presencialitat de les classes en qualsevol moment. I cada cas, cada alumne que s’ha de quedar a casa té un procediment diferent en aquest sentit, perquè hi intervenen molts factors.

Al Petit Plançó, de moment, no han tingut gaires aturades ni grups confinats. Tenen clar el protocol a seguir en cas que un nen o nena es trobi malament o es detecti un positiu durant el cap de setmana. El que està clar és que, tot i que sempre hi ha d’acompanyar una mica la sort, el comportament exemplar i el seguiment d’un protocol ben marcat són les bases imprescindibles per tirar endavant un curs acadèmic en plena pandèmia.