Noel opta a un fons europeu que permetria un pla d’inversió de 300 milions

Amb aquest projecte Noel opta al fons Next Generation de la Unió Europea, un dels instruments impulsats per l’ens de cara a la recuperació econòmica dels seus membres amb l’objectiu de fer front als efectes de la pandèmia del COVID-19. L’estratègia plantejada per la companyia tindria un impacte directe a la Garrotxa, ja que es preveu la creació de 400 nous llocs de treball directes, potenciant la contractació de joves, per donar resposta a l’alta taxa d’atur juvenil i seguir amb l’aposta de Noel per aquest col·lectiu.

Actualment les persones de menys de 35 anys suposen un 41% de la seva plantilla, i Noel vol seguir amb aquesta política de contractació. D’igual manera, amb contractació femenina, per reforçar la paritat, i la captació de talent, oferint llocs de treball qualificats. Aquests seran els altres criteris principals pels quals es regirà el grup per a dur a terme noves incorporacions.

Noel ja ha presentat la proposta al Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i a la Generalitat de Catalunya, demostrant una implicació directa en tota la cadena de valor, des de l’origen de la matèria prima fins als productes que arriben al consumidor final, i se centra en diversos àmbits.

Jaume Planella, Director Corporatiu d’R+D+i de Noel:  Té un valor afegit en instal·lacions productives, aplicació de noves tecnologies de producció més eficients energèticament i basades en l’economia circular, qualitat i seguretat alimentaria, millora de la logística per a optimitzar la connexió de Noel amb els diferents mercats on està present reduint la petjada de carboni, desenvolupament de noves línies de productes saludables i proteïnes alternatives o digitalització i aplicació de la industria 4.0 en tota la cadena de producció per aconseguir un model industrial de valor innovador, cooperatiu, connectat i integrat.

Totes aquestes inversions estan basades en contractació de proveïdors locals. Noel, com a empresa, representa un 16% de PIB a la  Garrotxa, i amb aquesta inversió creuen que el percentatge pujaria.

Des de Noel asseguren que són optimistes respecte a la concessió de la proposta, la política de l’empresa està totalment alineada amb l’estratègia ‘From farm to fork’ de la Unió Europea, que busca anar cap a una industria alimentaria més justa, saludable i sostenible, i amb els reptes de digitalització, innovació i sostenibilitat que fixa la Generalitat.