El PSC demana celeritat al Govern per a la contrucció de la variant d’Olot

El grup municipal del PSC a l’Ajuntament d’Olot ha volgut reclamar a la Generalitat de Catalunya la màxima celeritat a l’hora de d’afrontar els retards en la construcció de la variant d’Olot i la variant de les Preses i la Vall d’en Bas.


Segons Josep Guix, en una visita del aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, l’agost de 2017, es va dir que al gener del 2018 tots els ajuntaments afectats tindrien el projecte de la nova carretera sobre la taula per a iniciar els tràmits d’estudi d’impacte ambiental i, seguidament, la redacció del projecte constructiu definitiu, i que aquells terminis, contemplaven que a principis del 2019 es podrien començar les obres.

Josep Guix, PSC Olot: Aquesta proposta no va sortir fins al cap de dos anys, al 2020. Es va retardar gairebé dos anys i un cop ha sortit la variant a exposició pública, les esmenes han trigat gairebé un any a resoldre’s. Encara ens falta l’estudi d’impacte ambiental i licitar el projecte constructiu de la variant, que això encara trigarà.

Per a Josep Guix, tots aquests retards, fan que els veïns d’Olot, i especialment els de l’avinguda Sant Jordi, pateixin situacions insostenibles, i que les empreses vegin estancades les seves possibilitats de creixement.

La darrera tramitació que s’ha fet pel que fa al tram d’Olot ha estat la presentació de 4 alternatives, des de l’Hostal del Sol a la rotonda de la carretera de la Canya. Pel què fa a aquestes alternatives, el grup municipal socialista està d’acord amb l’anomenada alternativa 2 (2+2 carrils), que segueix el traçat actual tot desdoblant la via i passant semisoterrada per davant del barri de l’Hostal del Sol.

Josep Guix, PSC Olot: Aquests dies han sortit diferents comunicats, d’alguns partits polítics, de la ciutat o del Parc Natural, que ha fet un informe defensant l’1+1. Nosaltres creiem que per seguretat i per viabilitat, sigui de 2+2.

Els socialistes olotins, també han volgut posar de manifest el desacord amb la decisió del Departament de Territori i Sostenibilitat d’aparcar el projecte de l’autovia de Besalú a Cornellà del Terri, que estava previst en el Pla de carreteres de Catalunya.