La variant de Les Preses podria tenir projecte constructiu a finals d’any

Xavier Flores, Director General d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya: L’actual trànsit ja ens permet justificar que la variant és necessària per millorar la vida dels ciutadans d’Olot.


Xavier Flores justifica així la necessitat de la variant d’Olot. Una infraestructura que des d’alguns sectors es considera d’una urgència màxima i que des dels altres, en canvi, e4s creu innecessària. En tot cas,. el projecte va endavant després d’anys d’estudis, projectes, opcions i consultes. El projecte escollit finalment per Territori ha estat publicat i hi ha hagut 27 veus que hi han presentat al•legacions, entre elles el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, que reclamava un carril per banda. Ara està en fase d’assolir un estudi informatiu d’impacte ambiental. El Director General d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat va donar terminis immediats ahir al Pros i Contres d’Olot Televisió.

Xavier Flores, Director General d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya: Jo suposo que aquest estiu estarem en disposició d’enviar l’informe d’al•legacions a Medi Ambient per obtenir la resposta.

Flores va defensar que una infraestructura que sigui capaç d’alliberar l’interior de la ciutat de trànsit, sobretot pel què fa a vehicles pesats, contribuirà més endavant a un model de mobilitat sostenible dins del nucli urbà.

Xavier Flores, Director General d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya: Hem de ser capaços de transformar les nostres ciutats.

És més, Xavier Flores es va extendre en aquest model de mobilitat interna i externa i va assegurar que, de cara al futur, seria essencial poder connectar Olot amb Torelló per utilitzar amb més facilitat el ferrocarril, i no només a partir d’un ambiciós projecte com el ramal de via de tren sinó amb un que sigui més factible i a curt termini com busos llançadora de la capital de la Garrotxa cap a la població osonenca.

D’altra, la variant de Les Preses està en una fase més avançada que la d’Olot. És més, el projecte ja està molt ben definit per a aquesta carretera.

Xavier Flores, Director General d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya: Serà d’un carril. Aquest any podrem aprovar l’estudi i encarregar el projecte constructiu.

 

La variant de Les Preses passarà en gran part per la Vall d’en Bas, que ja s’hi ha mostrat contrària en nombroses ocasions. Lluís Amat va dir fa un temps al diari Ara que per solucionar un problema que tenen Les Preses i Olot haurien de destrossar el menjador de casa seva. Flores li va respondre ahir al Pros i Contres.

Així doncs, tot i que el projecte de les variants està en un punt més avançat del què havia estat fins ara, un termini de dos anys seria molt agoserat per disposar de la infraestructura. És més, tot i l’ampli consens del que parla Xavier Flores, el director general d’Infraestructures de Mobilitat recorda que el nou Govern tindrà competències per dir-hi la seva.

En el debat posterior a l’entrevista, el director d’aquesta casa, Albert Brosa, va reunir per primera vegada en un plató a tres veus d’Olot, Les Preses i la Vall d’en Bas. Toni Fité, ‘No és un Vial, és un carrer’, Ramon Codony, respresentant dels afectats pel traçat de la variant de la Vall d’en Bas i Francesc Ventura, de la plataforma Les Preses 2020-2030.

Tots tres hi van donar la seva opinió i van extreure consclusions dels terminis i les justificacions de Xavier Flores. Poden recuperar el debat a través d’Olot Televisió a la Carta.