L’Oficina de Reactivació Econòmica atén més de 300 consultes en sis mesos

L’Oficina de Reactivació Econòmica de la Garrotxa es va posar en marxa a l’octubre, com a finestreta única per assessorar les persones i empreses que havien vist afectada la seva activitat laboral a causa de la situació pandèmica. En sis mesos, el servei ha atès 320 consultes, la majoria d’elles, un 63%, relacionades amb la tramitació d’ajudes.

Gemma Canalias, Regidora Empresa, Comerç i Turisme:  “Els ajuts i subvencions que han anat sortint a nivell local, autonòmic i estatal, han estat les principals consultes, amb un 63%, també consultes d’emprenedors, sobre com derivar el seu projecte empresarial, que s’han derivat a l’àrea d’Empresa i Emprenedoria de Dinàmig”

Prop de la meitat dels usuaris que s’han adreçat a l’Oficina han estat autònoms, que representen més d’un 40% del total, però també persones empresàries (30%), i persones assalariades, aturades o en situació d’ERTO, en menor mesura.

Gemma Canalias, Regidora Empresa, Comerç i Turisme: El 47% han estat del sector serveis, sobretot estètiques i perruqueries, seguit del turisme i la restsauració. Aquest fet va molt lligat al tipus d’ajuts que anaven sortint.

L’abast comarcal de la iniciativa i la col·laboració entre diversos ajuntaments de la Garrotxa són, segons els seus impulsors, una de les claus del bon funcionament del servei, que té, no obstant, una durada limitada.

Pere Vila, Conseller Comarcal Empresa: “Pensem que la funció per la qual es va fer l’oficina l’hem assolida, però volem continuar oferint serveis.”

Estanis Vayreda, Regidor de Promoció de la Ciutat Olot: “Esperem acabar de rematar aquesta feina i que passat l’estiu una oficina d’aquest tipus ja no sigui necessària, i que l’activitat econòmica es pugui enmmarcar en els seveis habituals que tenim a Dinàmig.”

L’Oficina de Reactivació Econòmica és una de les accions del pla comarcal per fer font als efectes de la COVID-19. D’aquestes, gairebé un quarta part ja s’han realitzat, i la resta s’estan executant. Destaquen per exemple, l’impuls d’un programa de capacitació digital, la creació d’una plataforma gastronòmica o un projecte per establir sinèrgies entre empreses del mateix sector, que molt aviat es materialitzaran.