Noel genera 210 tones de plàstic menys amb els seus envasos el 2020

Utilitzar menys plàstic és un dels objectius del pla estratègic de Noel Alimentària, de Sant Joan les Fonts, per avançar cap a un model de producció més sostenible. El 2020 van rebaixar un 25% la presència d’aquest material als envasos dels productes llescats que comercialitzen. Això ha suposat l’estalvi de 210 tones de plàstic.

Jaume Planella, director R+D Noel Alimentària: “Això s’aconsegueix amb un redisseny simple dels nostres envasos, de manera que amb menys gruix aconseguim el mateix efecte tant a nivell de conservació del producte, com d’imatge del propi envàs al supermercat, a la botiga, i a la nevera de cada consumidor.”

Amb aquesta simplificació del disseny, i la introducció progressiva de materials més sostenibles, com el paper o el cartró, la companyia garrotxina es marca objectius ambiciosos per als propers anys.

Jaume Planella, director R+D Noel Alimentària: “El 2021 deixarem de posar 3 milions de safates al mercat. No és que deixem de vendre-les, però en comptes de plàstic seran d’un altre material. I el 2022, deixarem de posar-ne deu milions. Pensem que aquesta revolució no té aturador i hem d’aconseguir fer això.”

I en el camí per portar-ho a terme, Noel també mira cap a dins. Per això ha impulsat la campanya ‘La sostenibilitat que es beu’, pensada per reduir les ampolles d’un sol ús que s’utilitzen a l’empresa. N’ha repartit 350 de reutilitzables entre la plantilla, i ha instal·lat dispensadors d’aigua en diferents zones.

x