Olot començarà a sancionar als conductors que superin els 30 quilòmetres per hora a la ciutat

A 30 es fa difícil circular. Així ho veuen gran part dels conductors.


Josep Morera, conductor: “A 40 seria suficient, es podria anar una mica més ràpid sense cap tipus de perill”.

Manuel Alcalá, conductor: “És excessiu, un rollo, els cotxes d’ara, només de posar segona, ja tiren més de 30, es generen retencions, embussos… Per anar a Les Preses tardes mitja hora”.

D’altres, en canvi, hi veuen avantatges i inconvenients.

Guillem Terma, conductor: “Anant en moto, hi ha dues visions. Conduint costa anar a trenta, però d’altra banda circules més segur”.

Pere, conductor: “He fet molts quilòmetres i això sempre és el mateix. No depèn de la velocitat sinó de la responsabilitat de cada conductor”.

Alguns conductors s’ho prenen bé.

Daniel, conductor: “S’ha d’anar a 30? Doncs a 30. Cap problema, jo m’ho agafo bé”.

El que està clar és que pràcticament tothom s’ha adonat que entrar a la ciutat comporta ara reduir la velocitat. S’ha d’anar a 30 i a Olot hi ha panells lluminosos que ens ho recorden.

Vermell o verd, amb un Benvinguts, o amb una indicació de la sanció que comporta anar a la velocitat que vas. Una campanya de conscienciació que, de moment només ha estat això, crida a la responsabilitat, perquè no s’ha imposat encara cap sanció per anar a més de 30.

Ara, però, la cosa ja es posa seriosa. Tots els carrers de la ciutat, un mes després que entrés en vigor la mesura, ja estan correctament senyalitzats, i es començarà, doncs, a sancionar als conductors que superin el topall. Les úniques, excepcions, les carreteres de doble sentit i algunes entrades a la ciutat. Però el millor, potser, és no mirar cap a fora per saber a quina velocitat anar sinó que, quan entrem a la ciutat, mirem el comptaquilòmetres i ens ho prenem amb calma.

 

 

 

x