Pep Berga, alcalde d’Olot: “Si els experts diuen que amb un carril per banda és suficient, d’acord, però que es començi ja”

La recuperació econòmica, el dia a dia de la ciutat i l’impuls de nous projectes són les prioritats que s’ha marcat l’equip de govern d’Olot pel segon tram del mandat municipal. L’alcalde, Pep Berga, va explicar-ho en un acte públic, just dos anys després de la presa de possessió, que han estat marcats pel la sentència del procés, el Glòria, i posteriorment la pandèmia.  


El full de ruta dels dos propers es basa en deu compromisos, entre els quals hi ha la creació habitatges públics al barri de Sant Cristòfol d’Olot, que el mateix consistori podrà adjudicar.

Pep Berga, alcalde d’Olot: “Son 6.200 m2 de sostre, que podrien acollir més de vuitanta pisos de lloguer. Una part és de l’Incasòl, el 54%, un 27% és de l’ajuntament i un  19% és de sis privats amb qui ja ens hem posat en contacte, sense necessitat d’expropiar-ne cap”.

En aquest decàleg també hi figuren els grans projectes de ciutat que prendran forma en els propers anys, com ara l’espai Cràter, l’Escola de Noves oportunitats, l’illa del Carme o la piscina coberta.

Pep Berga, alcalde d’Olot: “Projectes com el de la piscina, el CAP de Sant Miquel, l’escola de Noves Oportunitats el 2022, les obres de l’antic hospital sant Jaume, l’espai Cràter, que s’inaugurarà abans de Nadal, el projecte de Can Sacrest i l’Illa del Carme, que pensem que tindrà un impacte molt important en aquell tram…”.

La futura variant d’Olot també és un altre dels temes clau per a la mobilitat de l’Olot del futur. En aquest sentit, el batlle va confirmar que la Generalitat ja té gairebé tots els tràmits enllestits pel tram que afecta la ciutat, des de la sortida del túnel de la Pinya fins a la connexió amb l’A-26. Tot i que el projecte preveu una carretera desdoblada, el projecte constructiu s’executaria, de moment, amb un carril per banda.

Pep Berga, alcalde d’Olot: “Estem parlant única i exclusivament del Pla de Llunes, a partir d’allà serà inevitable que hi hagi carrils d’acceleració i desacceleració. El que no pot ser és que un camió hagi de fer un stop per incorporar-se. Si la Generalitat considera que és suficient amb un 1+1 per absorbir tot el trànsit que passarà però deixa planificat i la reserva d’espais, per si fos necessari desdoblar-ho, ens sembla bé però que la comencin ja”.

De tot això en parlarà el mateix alcalde al programa Pros i Contres d’Olot Televisió, coincidint amb la meitat del mandat.