Territori es decanta per l’opció d’un carril per banda a la futura variant d’Olot

Isidre Gavin, secretari d’Infraestructures i Mobilitat del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya: “Mai havíem estat tant a prop de l’inici de la construcció de la variant d’Olot”


Territori ha recollit les 74 al·legacions i els sis informes presentats, n’ha respost la gran majoria i ha enviat el projecte al departament de Medi Ambient. És un pas important i pràcticament definitiu perquè es comenci a redactar, probablement el 2022, el projecte constructiu de la variant d’Olot.

 

Isidre Gavin, secretari d’Infraestructures i Mobilitat del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya: “Intentar recollir el màxim d’al·legacions possibles no vol dir que les hagim recollit totes, sempre hi haurà alguna de les parts que se senti perjudicada. Això passa amb tots els projectes i no ens pot bloquejar”.

L’aposta final és un 1+1 ampliable. Una opció que Territori ha cregut la més adient tenint en compte les al·legacions, entre d’altres del parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Xavier Flores ha assegurat que serà una opció “segura”, amb zones d’avançament i evitant xocs frontals i problemàtiques com les que va generar, per exemple, l’eix transversal. Es deixarà tot preparat, assegura, perquè en un futur es pugui ampliar a un 2+2.

Xavier Flores, Director General d’Infraestructures i Mobilitat: El que pugui venir després, ja ho copsarem, i en tot cas ho tindrem tot a punt. No ens equivoquem perquè no hipotequem ni condicionem res, al contrari, avancem.

L’alcalde d’Olot ha donat suport a la Generalitat però no ha volgut deixar escapar la ocasió de recordar quina era l’aposta de l’equip de govern per la infraestructura.

Pep Berga, alcalde d’Olot: “Nosaltres preferíem un 2+2, ens hi sentíem més segurs, però aquesta és l’aposta final i sabem que hi ha consens, per tant, ens hi afegim i demanem urgència”.

Gavin s’ha compromès a no deixar de treballar amb continuitat i sense cap pausa en la infraestructura, tot i que no ha fixat terminis. El que sí que ha facilitat és una aproximació del que podria ser el calendari a parir d’ara. En uns mesos Medi Ambient tindrà l’informe d’impacte ambiental, es faran les modificacions que es requereixin i s’espera redactar l’informe constructiu el 2022. El finançament es tramitarà com a una infraestructura prioritària i es vol aconseguir una carretera adaptada al segle XXI, amb la voluntat de solucionar els problemes de trànsit pesat als nuclis de Les Preses i Olot i, a l’hora, respectar al màxim possible el territori.