L’alleujament de les mesures anti COVID faciliten la tasca educativa de centres d’educació especial com l’Escola Joan XXIII d’Olot

Si fer pedagogia de les mesures anti COVID i les restriccions ja és complicat de per sí, més ho és per aquells centres d’educació especial, com és el cas de l’Escola Joan XXII d’Olot, per a alumnes amb discapacitat intel·lectual. L’any passat va ser un curs dur per ells, completament d’adaptació envers tots els condicionats de la pandèmia. Enguany, per sort, l’arrencada del nou curs ha estat més senzilla.


Júlia Sanjuan, professora Escola Joan XXIII: Va ser un tema important a treballar l’inici de curs passat. Vam oferir-los-hi uns materials audiovisuals perquè entenguessin les mesures (mascareta, higiene de mans etc.) i ara podem dir que per aquest curs, ja estaven molt més acostumats.

Així doncs, mesures com l’ higiene de mans, la mascareta o la separació per grups, així com les diverses entrades al centre, ja es duen a terme amb més facilitat. Des del centre asseguren que els infants i joves van fer un gran treball l’any passat i que l’evolució ha estat evident.

Des del punt de pista emocional, tant per alumnes com per professionals, viuen aquest nou curs d’una manera diferent al curs passat.

Júlia Sanjuan, professora Escola Joan XXIII: El nivell d’angoixa i preocupació ha anat disminuint, però no ens podem relaxar. Però sí, estem molt més tranquils.

Pel que fa als canvis més importants de mesures anti COVID per aquest curs, el fet que es puguin incrementar el nombre d’alumnes per cada grup bombolla és la més destacada.

Júlia Sanjuan, professora Escola Joan XXIII: Aquest any hem fet grups bombolles més grans: hem passat de 6 a 9 alumnes, més o menys, i ara que ja podem fer grups bombolla pels tres grups d’edat que tenim (podem tenir grups de fins a 23 alumnes, aquí).

Actualment l’Escola Joan XXIII té 16 alumnes de primària, 23 d’ESO i 16 de l’etapa Pont, majors de 16 anys. Precisament, el fet que molts alumnes dels grups més grans ja estiguin vacunats creuen que evitarà aïllaments de grups durant el curs. Havent d’evitar fer un ensenyament a distància molt complexa de fer per ells.

Júlia Sanjuan, professora Escola Joan XXIII: És complicat al fer una tasca tan propera i individualitzada, haver-nos de confinar i fer-ho a distància.

Continuen havent-hi restriccions, però algunes menys que l’any passat. Una bona notícia per escoles com la Joan XXIII d’Olot, que necessiten, potser una mica més que la resta, tornar a la normalitat.