Terra Viva s’acomiada dolguda amb el Consell, a qui reclamarà 60.000 euros

A partir de dijous, Terra Viva haurà d’abandonar les instal·lacions del servei de recollida i custòdia d’animals d la Garrotxa. S’acaba la pròrroga de nou mesos concedida a l’entitat i el SIGMA es farà càrrec del traspàs en els propers dies.


El Consell Comarcal encara no ha anunciat quina serà l’empresa que es farà responsable a partir d’ara del servei, perquè encara hi ha obert un procediment legal que ha de resoldre si la licitació per a l’adjudicació del servei va ser correcta. En cas que la justícia donés la raó al Consell Comarcal, l’empresa guanyadora del concurs podria exercir el servei immediatament, i Terra Viva ja no tornaria a optar-hi més.

David Serramitjana, president Terra Viva: “Volem deixar clar que Terra Viva continuarà vetllant pels animals i vigilarem que l’empresa a la qual se li adjudiqui el servei compleixi amb la seva tasca”. 

Des de la protectora asseguren que ara que no hauran d’assumir les despeses que els suposava gestionar el servei, que segons ells vorejava els 15.000 euros anuals, podran dedicar-se a d’altres serveis i causes.

També asseguren que reclamaran a l’ens el cobrament d’uns 60.000 euros que calculen que han gastat, de més, al llarg dels darrers anys. Per fer-ho, recorreran als tribunals.

David Serramitjana, president Terra Viva: “Des del Consell se’ns ha emplaçat a demandar-los si volem cobrar. Hi estem treballant”.

Ara mateix, Terra Viva té a les instal·lacions 64 animals. Asseguren que s’han bolcat en les adopcions perquè el col·lapse era inassolible, amb mitjanes d’entre 100 i 130 animals, quan la quantitat òptima seria d’uns 85. Adverteixen que qui vingui al darrera es podria trobar en poc temps amb molts ingressos si no agilitzen les adopcions.

L’entitat compta amb una quarantena de socis, a  més de padrins i teamers, que esperen mantenir tot i no gestionar ja el servei a la Garrotxa.