Les patronals empresarials i els veïns d’Olot i de les Preses amenacen amb accions legals si la Generalitat no executa la variant d’Olot amb doble carril per banda

Les associacions empresarials de la Garrotxa, la federació de veïns d’Olot i la plataforma Les Preses 20-30 amenacen d’emprendre accions administratives i judicials si no es respecta la variant d’Olot amb doble carril per banda. Denuncien que la proposta d’un sol carril que es va presentar a l’estiu podria ser nul·la, que tenen els arguments per defensar-ho i que si finalment s’executa les obres de la variant s’endarreriran. Ho han anunciat aquest matí en roda de premsa a Olot.

Imatge d’unitat, una vegada més, entre totes les associacions d’empresaris de la Garrotxa, la federació de veïns d’Olot –que representa a tots els barris de la ciutat- i la plataforma Les Preses 20-30 per enviar un missatge molt clar.

Òscar Rodríguez, EURAM Garrotxa i PIMEC

“Si la decisió és ferma d’aposta per l’alternativa 2, que és la de l’1+1 en tot el traçat, des de Bracons fins a l’A-26, emprendrem totes aquelles accions administratives inicialment i judicials, si és el cas, per evitar que això es produeix entenent que hi ha arguments jurídics que argumenten la possible nul·litat d’aquesta decisió.”

Asseguren que la proposta d’un sol carril per banda no era una opció que es tenia en compte i contrària a tots els consensos als quals s’havia arribat, especialment per la variant d’Olot i de dos carrils per banda.

Argumenten que l’1+1 no resoldrà la mobilitat de trànsit, no garanteix la seguretat viària, que empitjora l’impacte ambiental perquè provocarà retencions i molèsties als veïns i, finalment, un criteri tècnic que apunta un increment de vehicles en els propers anys que faria de la variant una via obsoleta ja abans d’obrir-se al trànsit. Afegeixen, també, que caldria repetir tots els estudis, ambientals i tècnics, que provocarien un nou endarreriment de la construcció de la variant d’Olot.

Marlène de Arcos, presidenta Assoc. Joves Empresaris de la Garrotxa

“Fer un 1+1 és traslladar el problema actual a un altre punt de la ciutat, fem les coses bé i com toca i no amb aquesta sensació que ens estan prenent el pèl. Volem unes infraestructures reals, que funcionin i viables el màxim temps possible. Hem d’invertir molts diners i cal fer-ho per bé, no fer pedaços cada any. Tenim molt potencial i ens hem de refiar de les infraestructures, perquè són les que ens faran créixer.”

Tomàs Feliu, Cambra de Comerç de Girona, UIEC i FOEG

“Ens preocupa el desenvolupament, que la gent que treball a la comarca tingui la possibilitat de créixer. L’hem tingut moltes altres vegades amb altres infraestructures, com l’A26, i la variant d’Olot té aquest problema de desenvolupament i de trànsit per dins la ciutat.”

Des de la Federació d’Associacions de Veïns d’Olot defensen que tots els barris de la ciutat volen una variant amb doble carril i que així ho han ratificat en la última reunió, celebrada a principis de setembre. Qualifiquen de xantatge la proposta d’un carril per banda i denuncien que s’hi s’acaba construint anirà en contra del consens al qual ja s’havia arribat.

Josep Comas, president Federació Associació Veïns Olot

“Hem participat de moltes reunions per consensuar un traçat que tots hi estiguéssim d’acord. A l’octubre, telemàticament, vam decidir l’alternativa 2, que era de 2+2, perquè el que havia presentat d’estudis informatius la Generalitat, les quatre alternatives eren de 2+2, l’1+1 fa 10 anys que no apareix. El que representa ara és un rebuig total del que ens han dit perquè és un xantatge. Ens diuen que tenim l’1+1 i això o res.”

Daniel Terradellas, Plataforma Les Preses 20-30

“Té tota la lògica perquè ha de fer de variant d’Olot, connectar els polígons, connectar la gent. Per tant per fluïdesa i per raons de seguretat. Per tant semblava raonable la postura i ens ha sorprès negativament que s’hagi redimensionat i anat a la baixa.”

Les associacions que avui han presentat aquests arguments també afegeixen que si la variant d’Olot es construeix d’un sol carril per banda comportarà allargar l’execució encara més temps perquè cal repetir tots els informes i estudis. Si es manté el projecte actual, de 2+2, podria entrar en funcionament el 2028.